Gå til innhold

Smerter i endetarmen

Anbefalte innlegg

Gjest datter21

Hei.

Jeg skriver fordi jeg er litt redd for mamma. Jeg er selv 21 år.

Hun er 47.

I går fortalte hun meg at hun gjennom 1års tid hadde hatt ca 1 gang i mnd sterke smerter i endetarmen.

Jeg spurte om hemoroider,men det hadde hun hatt før og det var ikke slik.

Men nå i det siste, har det kommet hver eneste natt. Det kommer intense smerter og varer i ca 1 time.

Hun føler ikke at hun må på do, men må ta en pinex forte for å dempe smertene.

Hun er ( som meg ) redd for å gå til legen med slike problemer.

Så jeg spør her først... noen som vet hva dette kan være?

Mvh

datter21

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194018-smerter-i-endetarmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LucySky

Jeg vet IKKE hva det kan være, og syns hun skal ta seg en tur til legen. Antakelig er det ikke noe farlig, men hun må jo vite det, ikke bare tro det/bekymre seg.

Bortsett fra det, er det noe som dreier seg om kolikksmerter i endetarmen, det er fryktelig vondt, jeg har fått det i kassakø eller mens jeg er på gata, og det er nesten så en svimer av.

Det hjelper om jeg beveger meg, får ut lufta som er "fanget" i endetarmen og lager kolikksmerter.

Det er helt ufarlig. Mora mi hadde det sånn, også. Men jeg har ikke opplevd at det varer så lenge. Men om det er endetarmskolikk og hun ikke får ut lufta, så kan det kanskje vare.

Si hun skal stå opp, gå rundt og prøve å få ut lufta. Hjelper ikke det, må hun gå til lege.

Ellers er det en god regel at man ikke tar smertestillende mot magesmerter om en ikke vet hva det er.

Voksne mennesker må ikke være så redd lege at de lar seg sjøl være sjuke i lang tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194018-smerter-i-endetarmen/#findComment-1351270
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...