Gå til innhold

Bytte medisin


maire

Anbefalte innlegg

Jeg bruker 20 mg cipralex og en sjelden gang rivotril. Har inntil nylig også tatt mellom 10-30 mg tolvon, men kuttet ut tolvonen pga vektøkning.

Nå vil legen min at jeg skal forsøke å bytte ut cipralex med fontex fordi jeg fortsatt legger så fort og mye på meg. Han mener fontex er en bedre medisin for meg som har spiseforstyrrelser.

Spiseforstyrrelsene mine arter seg som en salig blanding av anorexi, bulemi og overspising.

Er veldig usikker på om jeg skal tørre å bytte medisin. Cipralex har hjulpet meg mht både tvangstanker og den sosiale angsten, i tillegg til at den fjernet depresjonen jeg hadde. Jeg er visst også blitt mer stabil i humøret etter at jeg begynte med dem.

Hvorfor er fontex eventuelt bedre for folk med spiseforstyrrelser?

Vil fontex fungere på samme måte som cipralex i forhold til sosialangst? (Jeg ser ikke at det står noe om dette i felleskatalogen?)

Blir veldig glad om noen kan svare meg. Legen min hadde ikke så god tid til å forklare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...