Gå til innhold

Vitaminmangel ved alkoholisme

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en kvinne på 25 år som i en to årsperiode slitt med alkohol problemer, men begynner å bli på bedringens vei. Selvom jeg har mine tilbakesteg. Jeg har en relativt normal diett, prøver å spise sunnt så ofte jeg kan. Jeg vet at grunnet drikkingen min så får antagligvis ikke kroppen min i seg de riktige vitaminer og mineraler som den trenger. Jeg jobber med problemet mitt, men lurer på hva slags kosttilskudd jeg bør prioritere for å hjelpe kroppen til å bli sunnere, og bedre takle min nåværende situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194060-vitaminmangel-ved-alkoholisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Halling

Magnesium, B1 tiamin, C, E, kalium....

Hindrer stor sett opptak av et utall stoffer. Spesielt B1 og C.

Glemte å si at leveren bruker sukker og B1 for å forbrenne alkohol. Kaliumet skilles ut, og drikker du mye kaffe, kan du få et ubehagelig lavt kaliumnivå. Det merkes på skjelvinger i muskler, da nervene bruker kaliumioner i den elektriske overføringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...