Gå til innhold

NHD- Påkjenninger, seroquel og kjøreferdigheter


hu'

Anbefalte innlegg

Jeg er en voksen kvinne som har diagnosen hurtigsvingende bipolar lidelse type 2. Jeg har vært innlagt mange ganger, sist nå i juni. Da ble jeg satt på Seroquel 300 mg. Jeg bruker i tillegg Orfiril 600 mg. x2. Jeg fikk kreft i fjor og bruker derfor også Tamoxifen. Prognosen er nå god.

Siden jeg begynte på seroquel har jeg hatt mye hodepine og ørhet. Pga. anamnesen ble jeg sendt på CT, men der fant de ingenting. Jeg har også mistenkt at det har blitt for mye vin nå om sommeren, men hvite dager har ingen effekt. De siste ukene har i tillegg vært en påkjenning med sykdom og død i nær familie.

Jeg har kollidert 2 ganger på 5 dager og begynner nå å bli redd for å fortsette på Seroquelen. Behandler og fastlege er på ferie og jeg trenger råd. Jeg har hørt at seroquel ikke har forebyggende effekt. Da kan det vel ikke gjøre noe om jeg seponerer den.

Kan du svare meg på dette- NHD? Jeg føler at valget står mellom å kunne kjøre bil ( noe jeg er avhengig av) og slutte med Seroquel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Seroquel er i seg selv intet hinder for å kjøre bil. Dette gjelder når en har brukt stoffet en tid og kjenner virkningene på seg selv.

Dersom du er i en oppstartfase, skal du ikke kjøre bil.

Først bør du kutte ut alkoholen totalt. Samtidig sørge for en normal døgnrytme og nok søvn.

Om du fortatt ikke føler deg i form for bilkjøring, bør du vurdere å kutte ut Seroquel.

Uansett er det ens eget ansvar å vurdere om en er opplagt nok til å kjøre bil. Dette gjelder enten en tar medisiner eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...