Gå til innhold

Imovane og alkohol ?


Kayes

Anbefalte innlegg

Har skrevet inn flere gange rher og fått god støtte og veiledning, nå har jeg sluttet med vival og lurer på om jeg kan ta litt imovane for å få sove og komme meg igjennom natten. jeg er ikke kjempefull, men har drukket noen øl, og kommer til å drikke noen dtinker før jeg tar kvelden.

er dette farlig og kombinere ?

ikke kom med "alkohol og piller er fyfyf" for jeg trenger virkelig noe og sove på.

setter pris på raskt svar :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trassasa

Veldig sent svar. Håper du sover. Dog: Første legen som da meg imovane en gang i tiden sa: "Disse koster 40 kr i Nygårdsparken". (tilsvarende plata i oslo omtrent). Sikkert ikke farlig, men piller og alkohol, Fy-fy!

Gjør det hele tiden selv. Null ganger null problem med det. Andre får kanskje det regnestykket til å komme i pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sent svar. Håper du sover. Dog: Første legen som da meg imovane en gang i tiden sa: "Disse koster 40 kr i Nygårdsparken". (tilsvarende plata i oslo omtrent). Sikkert ikke farlig, men piller og alkohol, Fy-fy!

Gjør det hele tiden selv. Null ganger null problem med det. Andre får kanskje det regnestykket til å komme i pluss.

Jeg har en kamerat som opplevde å bli helt rabiat da han kombinerte alkohol og Imovane. det er sikkert individuelt, men er det verd risikoen?

Et sunnere alternativ kan være 5-HTP, forstadiet til serotonin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rød tralle

Du kan oppleve at alkohol opphever virkningen av Imovane eller Zopiclon, hukommelsetap, at du blir veldig syk, at du faller og slår deg, at du kaster opp og blir kvalt, at du våkner opp i fyllearresten uten å huske noe, at du våkner stående naken midt på toginja, at du blir voldtatt osv. Mulighetene er uendelige. Håper det er svar nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig er det vel ikke, så lenge du holder deg på en forholdsvis lav dose. Blander du piller og alkohol vil vel det ene gjerne forsterke det andre, da, og en vil jo få en rus. Det er vel ikke akkurat en sunn vane..?

Imovane er også veldig vanedannende. Etter en uke eller to vil du merke at du må øke dosa fir å få samme virkning. Det er jo ulempa med disse medisinene. Jeg syntes du skal kutte ut alkoholen og holde deg til medisinen. Kanskje du kan kombinere imovane med en annen medisin, for eksempel vallergan. Imovane er jo en innsovningsmedisin som virker noen timer, mens vallergan gjør deg litt "tyngre" og gjør at en sover mye tyngre når en først har sovnet. Eneste bivirkningen jeg har merket med denne pilla er hang-over dagen etter, men dette vil gå seg til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...