Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere måneder vært plaget av utslett på rumpeballene (ikke rundt anus).

Disse er på samme område og er svært nuppete/klumpete når det klør som mest.

Som regel klør det mest om natten.

Dette fører til at jeg klør meg til blods og baken ser ut som en "kjøttkake" på disse områdene (ca 5 cm2 på hver rumpeball).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194227-utslett-p%C3%A5-rumpeballene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

dette burde du gå til lege med. Akutte forandringer som dette kan være forårsaket av infeksjon, ofte stafylokokker når det blir nupper/kviser. Slikt lar seg lett behandle.

Det finnes også andre mer sjeldne årsaker som såkalt hidradenitt, som er irritasjon i duftkjertler, hyppigst i lyskeområdet, men også på rumpeballene. Det er umulig å si noe mer fornuftig om dette uten å ha sett det. Vis det til legen din!

Vennlig hilsen

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

dette burde du gå til lege med. Akutte forandringer som dette kan være forårsaket av infeksjon, ofte stafylokokker når det blir nupper/kviser. Slikt lar seg lett behandle.

Det finnes også andre mer sjeldne årsaker som såkalt hidradenitt, som er irritasjon i duftkjertler, hyppigst i lyskeområdet, men også på rumpeballene. Det er umulig å si noe mer fornuftig om dette uten å ha sett det. Vis det til legen din!

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...