Gå til innhold

Psykolog tilbud etter 16:00


Hageslangen

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i gruppe terapi i 3 år, og ønsker nå psykolog timer for deretter å slutte i gruppe.

Kjenner noen til om det

finnes psykolog tilbud etter 16:00 i oslo området? Eller er dette en type ønske tenking som jeg må lenger ut på landet med :D

Synst det er vanskelig å måtte lage hull i timeplanen min for å gå til psykolog. Gruppen jeg er med i dag begynner 17:00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Er jeg på trynet nå?

Man skulla da tro at ganske mange privatpraktiserende kunne gi deg timer på kveldstid? Men i det offentlige tviler jeg kanskje på at du kan finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Minister Brende har sagt at han ønsker utvidet åpningstid i det offentlige Norge.

LO har, som vanlig, sagt at de vil kjempe med nebb og klør mot et slikt forslag.

For meg er det uforståelig at kun de som jobber i psykiatriske sengeavdelinger skal kunne jobbe kveld, natt, helg og høytider, mens alle som jobber i dagavdelinger og poliklinikker må gå hjem kl. 15.30 hver eneste virkedag.

Jeg ønsker Brendes forslag velkommen. Vi arbeider tross alt i en serviceinstitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulla da tro at ganske mange privatpraktiserende kunne gi deg timer på kveldstid? Men i det offentlige tviler jeg kanskje på at du kan finne det.

Jeg håper at en henvisning fra lege og så kan jeg dekke evenuelle overtid utgifter selv.

Men dette er vell en drømme tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Er jeg på trynet nå?

Jeg håper at en henvisning fra lege og så kan jeg dekke evenuelle overtid utgifter selv.

Men dette er vell en drømme tanke.

Jeg vet bare at foreldrene mine (begge psykologer) drev privatpraksis om kveldene. Det var riktignok ikke i Oslo, men man skulla da tro at noen gjør det der også? De hadde forøvrig driftsavtale begge to, så det kostet ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På oslo city har de åpent til kl20 el.21. Jeg var der selv en gang, og snakket med psykolog. men dette er jo privat, og koster deretter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minister Brende har sagt at han ønsker utvidet åpningstid i det offentlige Norge.

LO har, som vanlig, sagt at de vil kjempe med nebb og klør mot et slikt forslag.

For meg er det uforståelig at kun de som jobber i psykiatriske sengeavdelinger skal kunne jobbe kveld, natt, helg og høytider, mens alle som jobber i dagavdelinger og poliklinikker må gå hjem kl. 15.30 hver eneste virkedag.

Jeg ønsker Brendes forslag velkommen. Vi arbeider tross alt i en serviceinstitusjon.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minister Brende har sagt at han ønsker utvidet åpningstid i det offentlige Norge.

LO har, som vanlig, sagt at de vil kjempe med nebb og klør mot et slikt forslag.

For meg er det uforståelig at kun de som jobber i psykiatriske sengeavdelinger skal kunne jobbe kveld, natt, helg og høytider, mens alle som jobber i dagavdelinger og poliklinikker må gå hjem kl. 15.30 hver eneste virkedag.

Jeg ønsker Brendes forslag velkommen. Vi arbeider tross alt i en serviceinstitusjon.

Minner meg om svar som min mor gir meg av og til: "Jo, fordi vi var fattige når vi var unge, så bør du også være det". "Ingen har vondt av å bare spise grøt til alle måltider. det måtte vi". Forfi om dere har slitsomme arbeidstimer, så kan en vel jobbe for at ikke alle andre må ha det samme. Jeg er selv pasient hos psykolog/psykiater, og må forholde meg til åpningstider, men det går jo greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Minner meg om svar som min mor gir meg av og til: "Jo, fordi vi var fattige når vi var unge, så bør du også være det". "Ingen har vondt av å bare spise grøt til alle måltider. det måtte vi". Forfi om dere har slitsomme arbeidstimer, så kan en vel jobbe for at ikke alle andre må ha det samme. Jeg er selv pasient hos psykolog/psykiater, og må forholde meg til åpningstider, men det går jo greit!

Det er fint at det går greit for deg :-)

Det går dessverre ikke greit for alle andre.

Service må være et sentralt begrep i all offentlig virksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettere irritert

Det er fint at det går greit for deg :-)

Det går dessverre ikke greit for alle andre.

Service må være et sentralt begrep i all offentlig virksomhet.

Og etterhvert som absolutt alle jobber blir jobber hvor man må regne med å jobbe til alle døgnes tider så blir det fler og fler som ikke klarer å henge med i det arbeidslivet og behovet for psykiatrisk hjelp blir enda større.

Ja til at det skal kreves det samme i alle jobber. Nei til å ta hensyn til at noen trenger struktur og en 8-16, jobb.

Mangfold, hva skal vi vel med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Og etterhvert som absolutt alle jobber blir jobber hvor man må regne med å jobbe til alle døgnes tider så blir det fler og fler som ikke klarer å henge med i det arbeidslivet og behovet for psykiatrisk hjelp blir enda større.

Ja til at det skal kreves det samme i alle jobber. Nei til å ta hensyn til at noen trenger struktur og en 8-16, jobb.

Mangfold, hva skal vi vel med det?

"Til alle døgnets tider" er det ikke snakk om.

Jeg tenker at hver enkelt ansatt i en psykiatrisk poliklinikk en gang uken kan arbeide til 19 eller 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om svar som min mor gir meg av og til: "Jo, fordi vi var fattige når vi var unge, så bør du også være det". "Ingen har vondt av å bare spise grøt til alle måltider. det måtte vi". Forfi om dere har slitsomme arbeidstimer, så kan en vel jobbe for at ikke alle andre må ha det samme. Jeg er selv pasient hos psykolog/psykiater, og må forholde meg til åpningstider, men det går jo greit!

Det er ikke like lett for alle å gå fra jobb eller studier for å gå i terapi. Det er særlig disse som bør få tilbud om terapitimer utenom vanlig åpningstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...