Gå til innhold

Sjalusi og dårlig psyke


Petter10

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en mann på 34 år som sliter i en hverdag jeg egentlig trives i. Jeg har fantastiske barn og en herlig kone. Min periodevis sterke sjalusi og kanskje eiersyke gjør at forholdet vårt blir gradvis dårligere. Min selvtillitt er på nivå med økonomien, dvs heller dårlig. For noen år siden boblet jeg av selvtillit og så lyst på det meste. I dag er hverdagene ofte fylt med tårer, bekymringer og angst. Har i lengre perioder vurdert å ta mitt eget liv da dette ville redde familiens økonomi og befri min kone. Hun fortjener så absolutt noe bedre enn hva jeg kan gi henne og en sjalu og styrende mann er ikke lett å leve med. Spørsmålet mitt må vel kanskje bli hva jeg bør gjøre. Føler at kroppen og sinnet er i kraftig ulage og at jeg trenger hjelp til å komme meg på bena igjen.

Finnes det behandlingssteder eller metoder for å få bukt med dårlig selvtillit og sjalusi?

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du må øyeblikkelig ringe enten til din lege, eller til den nærmeste psykiatriske poliklinikken, forklare dem hvordan du har det, og gjerne lese dem hva du har skrevet her, og be om å få akuttime og hjelp! All psykologisk behandling kan hjelpe deg til å få bedre selvtillit og takle din sjalusi. Og jeg synes faktisk at det ser lovende ut, i og med at du er klar over problemet ditt selv. Du skriver det jo selv: Det du trenger er å få opp selvtilliten igjen! Det kan terapi hjelpe deg med! Derfor mener jeg at du vil så absolutt ha nytte av terapi. Ikke gi opp! Søk hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...