Gå til innhold

Klarer ikke slutte å røyke før bukplastikk...

Anbefalte innlegg

Skal ha bukplastikk om en uke, men klarer ikke slutte å røyke..Skulle egentlig slutte 3 uker før operasjonen, og nå er det bare en uke igjen..

Hvor viktig er det egentlig å slutte?

Hadde en bukplastikk mens jeg røkte for 7 år siden, det gikk bra. Men kroppen har kanskje forandret seg siden da..

Noen andre røkere som har lagt seg under kniven selv om røyken ikke er stompet?

Fortsetter under...

Røyking nedsetter blodsirkulasjonen. Blodtilførsel er nødvendig for tilheling og for at immunforsvaret skal kunne beskytte deg mot infeksjoner.

Du risikerer altså dårligere tilheling, med arr, og infeksjoner.

Jeg vil også tro de kan nekte deg operasjon...

Gjest gladiol

Jeg hadde en vellykket bukplastikk for fire år siden med siste sigarett to timer før jeg lå på operasjonsbenken.

Men jeg ble kjempesyk etterpå og smakte ikke en sigarett på 1 1/2 år.

Ble fortalt av andre at dette var fordi jeg ikke hadde stumpa røyken i forkant.(hadde lokalbedøvelse i fire timer)

Nå skal jeg da til slutt fortelle en skrekkhistore. (Som jeg da selvsakt så på TV)

Der var det ei dame som hadde full bukplastikk. Ho sverget på at ho ikke røkte i tiden før, eller de første dagene etter.

Legen så på såret som da ikke grodde (det så helt jævlig ut - for å si det forsiktig.)

Da oppdaget legen at ho smugrøykte.....

Så det har visstnok veldig mye å si for om såret gror bra.

Vet også at du ikke får lagt inn silikon i bryster dersom du ikke skriver under på at du har holdt deg unna røyken. Vet ikke om det gjelder alle steder, men i hvertfall der jeg sjekket.

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...