Gå til innhold

NHD. Må jeg liksom bare leve med det?


Gjest serisøst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Seriøst

Det finnes andre medisiner som du kan prøve. Du er ikke nødt til å bruke cipralex.

...Ja men Cipralexen, på dose 20 mg er veldig effektiv på depresjonen min! Men har bivirkningen med å fjerne sexlysten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykojenta

"NHD. Må jeg liksom bare leve med det?

...At jeg har null sexlyst når jeg bruker Cipralex?"

Det finnes sikkert andre medisiner som ikke har den bivirkninga(men sikkert mange andre bivirkninger).

Hva hvis du ikke hadde oppsøkt hjelp? ikke fått medisiner? Hvordan tror du sexlysta di hadde vært da?

Forutsatt at du er deprimert(er det "bare" angst, teller ikke dette),ville du uten behandling kanskje opplevd å miste lysta uansett. Er det angst du blir behandlet for, skjønner jeg at det er en heller irriterende bivirkning.

Please,rett meg noen, om jeg tar feil her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykojenta

"NHD. Må jeg liksom bare leve med det?

...At jeg har null sexlyst når jeg bruker Cipralex?"

Det finnes sikkert andre medisiner som ikke har den bivirkninga(men sikkert mange andre bivirkninger).

Hva hvis du ikke hadde oppsøkt hjelp? ikke fått medisiner? Hvordan tror du sexlysta di hadde vært da?

Forutsatt at du er deprimert(er det "bare" angst, teller ikke dette),ville du uten behandling kanskje opplevd å miste lysta uansett. Er det angst du blir behandlet for, skjønner jeg at det er en heller irriterende bivirkning.

Please,rett meg noen, om jeg tar feil her

Så nå at du hadde svart at Cipralex var effektiv mot depresjonen din.

Mener likevel det jeg skriver om ubehandlet depresjon da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er dessverre ikke funnet noen sikker metode som opphever de seksuelle bivirkningene med SSRI samtidig som den gode antidepressive effekten beholdes.

Et forsøk med Tolvon 10 mg en times tid før .... kan være et forsøk verdt. Men gunstig effekt garanteres ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problem som deg, og jeg skal kanskje gå på cipralex i ett år eller to til... :-(

Mannen min har gitt opp sexlivet vårt. Han syns det er så trasig når jeg ikke er like lysten som før medisiner.

Skulle ønske noen kunne finne opp en cipralex uten den dumme bivirkningen. Tolvon-trikset virker ikke på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke bruker triptaner(migrene) har du muligheten til å se om aurorix virker på deg. Den skal ikke ha denne bivirkningen.

Vh bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøhesten

...Ja men Cipralexen, på dose 20 mg er veldig effektiv på depresjonen min! Men har bivirkningen med å fjerne sexlysten...

Du må velge her. Vil du ha nedsatt sexlyst i en periode, eller vil du slite med depresjoner??

Your choice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...