Gå til innhold

Byll i utgang av endetarm

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en ung mann som den siste dagen har fått en byll i utgangen av endetarmen. Byllen er på størrelse med en nøtt, avlang og gjør ganske vondt når jeg trykker på den eller sitter på baken. I tillegg til dette er det akkurat som om byllen svetter litt. Det er ikke snakk om noen forståppelse da fordøyelsen går tilnærmet sin vante gang, merker naturlig litt smerte. Mener at jeg har hatt noe liknende tidligere som har gått over rimelig fort. Denne gangen er byllen større og gjør mere vondt. Jeg lurer på om dere kan si noe om hva dette er, noen salve eller liknende jeg kan kjøpe og om jeg trenger å oppsøke lege.

Vil sette pris på raskt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19442-byll-i-utgang-av-endetarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til edderkopp

Utifra det du beskriver høres det ut som denne "byllen" kan være en slags akutt hemorroide. Du kan forsøke med reseptfri salve feks Alcosanal eller Scheriproct. Anbefaler at du oppsøker lege for en videre undersøkelse hvis du ikke er blitt betydelig bedre i løpet av 2-3 dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...