Gå til innhold

NHD - ad (bytte/doseøkning)


Gjest Den moderne Job

Anbefalte innlegg

Gjest Den moderne Job

Jeg har slitt med tilbakevendende depresjoner siden jeg var 16 (nå 24). Begynte på Cipramil for fire år siden, men byttet til Efexor pga manglende virkning. Har brukt dose på 225mg/dag i to og et halvt år, men nå har jeg fått tilbakefall. Jeg orker minimalt, ser svart på alt, vil bare gi opp, har selvmordstanker/halvveise planer... Vært dårlig et par mnd nå. Går til psykolog, men føler det bare blir snakk - som heller sliter meg enda mer ut.

Lurer derfor på hva som kan gjøres. Vil det ha noen hensikt med doseøkning, eller bør jeg bytte medisin? I så fall hvilke er aktuelle?

Jeg har epilepsi, så jeg kan ikke bruke noe som senker krampeterskelen i stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mest nærliggende må det være å prøve Lamictal som virker på depresjon, men som opprinnelig er et antiepileptisk middel.

Alternativet må være å øke AD-dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...