Gå til innhold

Utslett i kinnene sammenheng med Nuva-ring?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått et kviselignende utslett i kinnene. Det er rødt og hovent og ømt. Dette plager meg ganske mye. Jeg trodde først det var soleksem (som jeg aldri i mitt liv har hatt), men ettersom sola forsvinner og dette vedvarer, tror jeg ikke det lenger. Jeg begynte med Nuva-ring som prevensjonsmiddel i juli og tror utslettet kan ha en sammenheng med det. Hvis slikt utslett er en kjent bivirkning til Nuva-ring, vil jeg svært gjerne vite om det finnes andre hormonelle prevensjonsmidler som er kjent for å gi få slike bivirkninger. Har tidligere brukt hormon-spiral (fram til juni), men ønsker ikke å gå tilbake til det. Kunne mini-pille være et alternativ?

Eller er det noe helt annet jeg bør vurdere.

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

ja det er ingen uvanlig bivirkning å utvikle akne med NuvaRing. Det er mulig å få kviser av vanlige p-piller også, og i så fall er mini-piller med kun progesteron et alternativ. De regnes nok ikke som like sikre som p-pille. Kondomer regnes som trygt og beskytter mot mer enn graviditet....

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...