Gå til innhold

Å fortelle på jobb at du skal til psykolog


Gjest Chipsu

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en liten arbeidsplass med 7 ansatte. I morgen skal jeg til psykolog og har ikke turt å fortalt det til sjefen... Vi må omtrent ligge på dødsleie før det er god nok grunn til å være hjemme fra jobb. Feber og sår hals er ingen unnskyldning her i gården.

Var med psykolog forigje uke når sjefen var på ferie og da sa jeg til en annen kolega at jeg skulle på hudpoliklinikken i byen... Nå grubler jeg på om jeg skal satse på hudpleieforklaringa, eller si til sjefen at jeg har begynt med psykolog og be han ikke fortelle det til noen andre.

Sukk hva synest dere? Må finne på en unnskyldning i kveld for at jeg ikke møter opp i morgen tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er lettere å si at du skal til legen så si det. Hvis sjefen da begynner å spørre om hvorfor skal du bare si pent og høflig at det har han ingenting med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ditt privatliv

Jeg ville sagt at jeg skulle til lege eller fysioterapi (sistnevnte dersom det blir jevnlig). Han har faktisk ikke noe med at du skal til psykolog. Du kan evt få fastlegen din til å skrive erklæring på at du trenger jevnlig "behandling" uten nærmere spesifikasjon, dersom du trenger ofte fri fra jobb.

Dessverre er det slik enda, at mange har mye fordommer straks det er snakk om psykiske ting, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Skjønner at det er ubehagelig for deg å si det. Men det er nok mye, mye verre for deg å ikke gjøre det!

Du har jo ikke godt av å lyve og finne på unnskyldninger en gang i uken, eller hvor ofte du skal gå?!

Bit tenna sammen, også forteller du det i full fortrolighet til sjefen. Har du en klok sjef, vet h*n at bedriften også nyter godt av at du går dit. Og er du ekstra heldig, skjønner h*n hvordan det er å gå til psykolog, for det har h*n gjort selv, eller noen i familien har gjort det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si du går til fysioterapeut høres ut til å være en grei måte å komme "unna" sannheten på. Hvis det da ikke er snakk om langvarig behandling? Fysioterapi er jo gjerne begrenset til et visst antall ganger.

Ellers er nok det enkleste på sikt å si sannheten; at du går til psykolog. Det må jo bli slitsomt å finne på en nye historie hver uke.

Ingen har krav på å få vite hvorfor du er borte, men spekulasjoner og rykter er vanskelig å unngå. Den beste måten er nok å fortelle åpent at du skal til psykolog, late som det ikke er noen "big deal", da legger kanskje ikke de andre så mye i det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er lettere å si at du skal til legen så si det. Hvis sjefen da begynner å spørre om hvorfor skal du bare si pent og høflig at det har han ingenting med.

Sendte en melding om at jeg skulle på sykehuset i byen, og ble vekke i morgen formiddag. Og da fikk jeg til svar : "javel..." Tror nok han vil spørre etter grunnen og jeg hater å lyge...åhhhhh.

Lurer på om jeg bare skal si det som det er, så slipper jeg å lyge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...