trulta81 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 God dagen Jeg har et problem med kviser i underlivet, og det kan komme av betennelser i hårrøttene, som svart tidligere. De kan være små, eller større blemmer. Jeg har også, men sjeldnere ekstra store, som det kommer mye seigt, oransjelignende puss ut av. Kan noe gjøres med dette? En ting til.. I tidigere forhold har jeg vært plaget av tørrhet i skjeden under samleie, men litt omvendt, da det har kommet etterhvert, selv om det har vært fuktig fra begynnelsen. Jeg tror kanskje det kan være psykisk, da sex er litt tabubelagt hos meg, uten å vite årsaken. Jeg har kun hatt ett langt forhold, og det bare forverret seg, selv om jeg stolte på partneren, og egentlig var klar. Men jeg sliter med å bruke tampong, da det er utrolig tørt å få den inn. Er det noe jeg kan gjøre for å øke fuktigheten? Vil gjerne slippe å bruke bind.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194547-kviser-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hei, jeg har blitt bedt om svare på spørsmålet ditt. Betennelser i kjertler i dette området kaller vi hidradenitt, og dette kan være vanskelig å behandle. Begrensede områder vil gjerne profitere på behandling med Dalacin stift. Stiften (roll on) er på resept, og strykes/rulles daglig over områdene som pleier være problematiske. Dette kan hjelpe. Er det store flater, blir det som regel behandling med bredspektret antibiotikum, Tetracyclin. Det hjelper som regel godt, men mange må bruke dette sammenhengende for å forbli bra. Kirurgisk behandling kan være et alternativ for noen, men man prøver medisinsk først. Snakk med legen din, og er han ukjent med slik behandling, vil du bli henvist hudlege. Tørrhet i skjeden kan som du er inne på ha psykiske årsaker. Men det høres vel ut som det er tørt også utenom seksuelle situasjoner. Du burde snakke med gynekolog. Det er ikke uvanlig å behandle også unge kvinner med denne type plager med en østrogen krem/vagitorie. Du må til lege før slik behandling kan iverksettes. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194547-kviser-i-underlivet/#findComment-1365447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.