Gå til innhold

Acne dypt under huden?

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er en kvinne på 33 år. I hele min ungdom og mesteparten av 2o årene var jeg plaget av acne, men etter at jeg fikk mitt første barn for 4 år siden, har huden min blitt mye bedre.

Men de siste 2 mnd har jeg fått store problemer med store kviser/akne under armene, rundt brystene og armene generelt. Det største problemer er at jeg får store kviser/akne dypt under huden i ansiktet som gjør at hele ansiktet mitt har hovnet opp. Det er meget smertefullt og ser ikke så veldig flaterende ut. Men er dette acne/kviser eller er det noe annet? Det er 2 store kuler, et ved kjevebenet og et ved kinnet. De kjennes ut som akne men jeg er ikke sikker. Uansett er ansiktet mitt veldig hovent pga disse.Jeg håper virkelig på et lite svar da dette er andre gangen jeg har fått disse.PS! Kan det ha med hormoner å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194548-acne-dypt-under-huden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest æsjemeg

Hei!

jeg vet ikke hva det under armene kan være, men det du beskriver i ansiktet høres ut som samme problem jeg hadde. Først fikk jeg noen store kuler akkurat i øre-festet, som jeg først trodde var bare noen fettklumper eller noe, men etterhvert spredte det seg til kinnene, og jeg hadde til slutt sånne store kuler under huden på begge kinna, som aldri utviklet seg til å bli kviser, bare vonde store kuler. Jeg gikk til hudlegen, og han satte meg på Roaccutane kuren med en gang. Jeg fikk aldri noe navn på klumpene, men borte ble de hvertfall heldigvis! Det dumme var at de lagde noen arr... Jeg ville reist til hudlegen jeg. Ikke vent til de blir flere..

Hei!

jeg vet ikke hva det under armene kan være, men det du beskriver i ansiktet høres ut som samme problem jeg hadde. Først fikk jeg noen store kuler akkurat i øre-festet, som jeg først trodde var bare noen fettklumper eller noe, men etterhvert spredte det seg til kinnene, og jeg hadde til slutt sånne store kuler under huden på begge kinna, som aldri utviklet seg til å bli kviser, bare vonde store kuler. Jeg gikk til hudlegen, og han satte meg på Roaccutane kuren med en gang. Jeg fikk aldri noe navn på klumpene, men borte ble de hvertfall heldigvis! Det dumme var at de lagde noen arr... Jeg ville reist til hudlegen jeg. Ikke vent til de blir flere..

Hei og takk for svaret ditt.

Det du beskriver hadde jeg mye av for noen år siden. Men disse er anderledes. De bryter ikke ut på hudens overflate. De ligger dypt inne og syntes kun ved det faktum at hele andiktet er hovnet opp.

Jeg fikk også arr etter de du beskriver. Ganske irriterende.

Hei

Det høres ut som du har Hidradenitid suppurativa - som er en betennelse apokrine kjertler. Jeg har dem både i ansikt, lyske og under armene. Noen av byllene tømmer seg, andre forblir under huden og etterlater seg blåmerker og arr. Jeg har gått på antibiotika uten hell - men både kirurgi og annen medisinsk behandling skal visst ha effekt - om du bare blir henvist til den rette legen ...

Masse lykke til - la høre fra deg om du finner noe som virker!

Hei

Det høres ut som du har Hidradenitid suppurativa - som er en betennelse apokrine kjertler. Jeg har dem både i ansikt, lyske og under armene. Noen av byllene tømmer seg, andre forblir under huden og etterlater seg blåmerker og arr. Jeg har gått på antibiotika uten hell - men både kirurgi og annen medisinsk behandling skal visst ha effekt - om du bare blir henvist til den rette legen ...

Masse lykke til - la høre fra deg om du finner noe som virker!

Hei. Var hos lege for en uke siden. Det viste seg å være en hissig betennelse pga nedsatt imunforsvar. Fikk sterke medisiner. Tok nesten en uke men det er borte nå :0)

Hei og takk for svaret ditt.

Det du beskriver hadde jeg mye av for noen år siden. Men disse er anderledes. De bryter ikke ut på hudens overflate. De ligger dypt inne og syntes kun ved det faktum at hele andiktet er hovnet opp.

Jeg fikk også arr etter de du beskriver. Ganske irriterende.

Hei. For et par måneder siden kom jeg over et engelsk produkt som benytter seg av en kombinasjon av rent rødt og blått lys i et lysapparat. Jeg fant i tillegg forskning på dette på pubmed, og virkningen var suksessfull i 3 av 4 tilfeller. Produktet BeautySkin er å få kjøpt i Norge også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...