Gå til innhold

Dosering/nedtrapping av Vallergan


Gjest våken midt på natta

Anbefalte innlegg

Gjest våken midt på natta

Har starta på Zoloft for to uker siden. Auka opp dosa for en uke siden. For en uke siden fikk jeg også Vallergan for å få sovet litt bedre. Legen sa 3 tabletter, men hun sa ikke noe om hvor lenge jeg skulle/kunne bruke dette.Men jeg tenkte at jeg ville sove bedre etterhvert som Zoloften begynner å virke.

Jeg har forsøkt å la være å ta en kveld, med det resultat at jeg sov like dårlig som før, dvs. bare et par timer. Jeg har også forsøkt å kutte ned til 2 tabletter. Da sov jeg 5-6 timer, oppstykket. Når jeg tar 3 tabletter kan jeg sove 8 - 10 timer med bare få og helt korte avbrudd.

Det føles absolutt best dagen etter jeg har tatt 30 mg, tross hang-over. Er ganske trett store deler av dagen, men det er greit nå.

Men jeg har tenkt å komme i jobb igjen, helst om to uker. Men trur nok ikke jeg kan ta Vallergan når jeg skal jobbe, siden virkningen varer så lenge.

Jeg har lest at selv om ikke Vallergan skal være vanedannende, så vil en etter lang tids bruk få problemer med å sove noen netter idet en slutter. Hvor lang tid er "lang tid"? Hvor mange netter er "noen netter"?

Vil det være greit å holde frem med 3 tabletter Vallergan en stund til? I tilfelle hvor lenge? Eller bør jeg trappe ned nå om jeg skal ha sjans til å sove uten om to uker?

Jeg har brukt Zoloft tidligere. Hvor lenge bør jeg vente på nåværende Zoloftdose før videre opptrapping blir vurdert? Skal man regne med at en trenger samme dose nå som ved tidligere episoder, eller kan det variere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...