Gå til innhold

Abort og livet etter


Gjest Dj Jazzy B

Anbefalte innlegg

Gjest Dj Jazzy B

Jeg er en gutt på 25 år og har noe jeg lurte på.

Jeg og en jente hadde noe på gang og var nesten sammen. Vi hadde sex, ubeskyttet og hun ble gravid. Dette skjedde i slutten av mai og det skjærte seg mellom oss så vi pratet ikke sammen på en stund. Jeg er glad i henne og ville besøke henne til tross for at hun ville være mens jeg ville noe mer. Jeg visste da ikke om aborten. Det fikk jeg vite i da jeg kom ned dit. Jeg hadde brukt ferien på å tenke og visste ikke hva jeg ville med henne. Skal jeg kvitte meg med henne eller hva? Så dro jeg ned og fikk vite det. Jeg ble ikke sint men spurte hvorfor hun ikke hadde sagt noe. Hun sa at det var fordi hun var redd for at jeg ikke ville bry meg om det. Det satte det hele i et annet lys.Jeg kom hjem og bestemte meg for å være der for henne og støtte henne. Er jo mitt ansvar også det. I løpet av juli sendte jeg henne en sms der jeg lurte på om det kunne bli noe mellom oss og hun ble skuffet. Jeg skjønte ikke noe da men skjønner nå at kan ikke være lett for henne, hun er 22 og jeg er 25. Jeg ble sint da jeg ringte henne og hun sa at hvis jeg ville bruke vennskapet til noe annet at jeg kunne drite i det.

Nå i ettertid skjønner jeg hvorfor hun sa det. Jeg satte meg i hennes lys og tenkte at hadde for eks min far dødd så hadde jeg sørget og ikke satt pris på om mine bestevenner spurte om jeg ville bli med på en fest. Jeg ville følt at de ikke forsto meg at jeg hadde det vondt. Eller som jeg ser fra hennes synsvinkel: om et skip forliser og de overlevende kommer seg på en øde øy så tenker de ikke på alt de skal kjøpe hjemme. De tenker på om de i det hele tatt kommer seg hjem. Det er ikke rom for noe annet.

Jeg er mann så jeg skjønner ikke den fysiske smerten men hva kan jeg gjøre for henne? Hva er følelsene etter en abort og hva skjer med en kvinne? Hva trenger hun etter en abort og hva kan jeg gjøre for henne?

Jeg er glad i henne og vil at hun skal ha det bra selv om det betyr at jeg må kvele mine følelser. Fint om jeg kunne få tips og råd angående dette, gjerne fra menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...