Gå til innhold

deprimert?


Gjest Hekla

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste følt meg trist jevnt over. Gråter ofte og føler meg trett hele døgnet, selv om jeg sover mye. Kjenner en slags gnuende følelse i magen og kjenner meg mett slik at dette går ut over matlysten. Noen dager når det er verst tenker jeg ofte tanken om at det hadde vært best at jeg ikke var til.. Har følt en økt irritabilitet i det siste og irriterer meg over småting. Min interesse for andre mennesker daler og min talelyst er ikke lengre så stor som den var. Har jobbet mye i det siste(sykepleierstudent), men synes dette går bra da tristheten ikke er så tilstedeværende da. Har i det siste året vært under økt press. Har en venninne som er deprimert og vært utsatt for et overgrep. Tok i hennes værste fase over livet hennes og glemte litt mitt eget. Utviklet spiseforstyrrelser, men har nesten kommet over dette. I tillegg ble et nært familiemedlem alvorlig syk. Strøk to ganger på en viktig eksamen og har i det siste året hatt diagnosen anfallsvis stillingsavhengig svimmelhet, men føler meg nå litt bedre, selv om dette har slitt på meg og gjort at jeg har trent mindre enn før. Spørsmålet mitt er nå, er jeg på grensen til en depresjon. Føler at dette er blitt så truende og styrer livet mitt i den grad at jeg ikke lengre klarer komme meg ut av mørket alene. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det er god grunn til å mistenke at du har fått rn depresjon.

Jeg synes du skal oppsøke en lege for å få en skikkelig utredning.

Behandllingen for depresjon er vanlligvis en kombinasjon av samtaler og medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...