Gå til innhold

Uføretrygdet, men ønsker og gjøre litt på dagtid (være sammen med dyr)


kreativ1365380881

Anbefalte innlegg

kreativ1365380881

Om nødvendig frivillig! Bare hjelpe til på en gård eller noe slikt. Eller lære om hester og ri. Eller jobbe for dyrebeskyttelsen.

HVa som helst, bare det fører til at jeg er sammen med dyr noen timer i uka. Det er så terapi for meg. DA er jeg virkelig lykkelig, hvis jeg får jobbe med dyr, eller være sammen med dyr. Da føler jeg virkelig en intens lykkefølelse.

Jeg var med på et prosjekt som heter "grønn omsorg" i fjor. Det innebar at jeg jobbet på en gård 6 timer i uka over en 3 mnd periode. Gården jeg jobbet på hadde kuer og kalver. Jeg trivdes veldig godt og savner det ofte. Selv om jeg hadde en skikkelig dårlig dag, var deprimert eller annet, så klarte jeg og holde ting unna så lenge jeg var på gården. Og jeg ble positivt sliten i kroppen. Fikk beveget meg mye også.

Jeg skulle så gjerne visst om det finnes noen flere slike tilbud. Det jeg var med på var via rehab.poliklinikken der jeg går til samtaler, altså for psykiatriske pasienter. Det var et prosjekt for og finne ut hvor mye omgang med dyr pavirker vår psykiske helse.

Er det noen av dere som vet om slike type tilbud, enten via psykiatrien eller uten. Har hørt om rideterapi, men aner ikke hva det er, eller hvem som har tilgang på slik terapi. Det må da finnes flere slike type tilbud der ute, hvor man jobber eller hjelper til et sted med dyr, mest for og komme seg litt ut, og føler at man bidrar. Og for den terapien det er i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med noen bønder, de er alltid glade for litt ekstra hjelp. Eller heng opp lapp på butikken, eller annonse i avisen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...