mil1365380270 Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Du, vet han gubben din er uønsket her. Men det hadde vært interessant å hørt teorien hans om flyulykken i Hellas.... Er som alltid skrekkelig nysgjerrig på ting jeg ikke har noe greie på ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 http://www.airsafe.com/stewart.htm Ligner jo vedlig på denne ulykken.... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Skrevet 17. august 2005 http://www.airsafe.com/stewart.htm Ligner jo vedlig på denne ulykken.... Jagerflypilotene kunne se inn, vinduene var ikke frostet... Det er sånne motstridene opplysninger som får meg til i bli nysgjerrig :-) 0 Siter
morsan Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Jagerflypilotene kunne se inn, vinduene var ikke frostet... Det er sånne motstridene opplysninger som får meg til i bli nysgjerrig :-) Jo, men flere av likene var stivfrosne, og hadde dødd før flyet kræsjet. De hadde vært uten radiokontakt med flyet i 1,5 time.... De meldingene vi har fått til nå har kanskje ikke vært 100% sammenfallende, men alt tyder på at dette var en ulykke og trolig også pga dårlig vedlikehold/rutiner fra flyselskapet! :-( 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Skrevet 17. august 2005 Jo, men flere av likene var stivfrosne, og hadde dødd før flyet kræsjet. De hadde vært uten radiokontakt med flyet i 1,5 time.... De meldingene vi har fått til nå har kanskje ikke vært 100% sammenfallende, men alt tyder på at dette var en ulykke og trolig også pga dårlig vedlikehold/rutiner fra flyselskapet! :-( Men så har de sagt etterpå at kroppene ikke var frosne.... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Skrevet 17. august 2005 Jo, men flere av likene var stivfrosne, og hadde dødd før flyet kræsjet. De hadde vært uten radiokontakt med flyet i 1,5 time.... De meldingene vi har fått til nå har kanskje ikke vært 100% sammenfallende, men alt tyder på at dette var en ulykke og trolig også pga dårlig vedlikehold/rutiner fra flyselskapet! :-( Og at noen var i live da flyet gikk i bakken. En liten gutt har til og med levd etter styrten. Dessuten var det jo aktivitet inni flyet. Hvordan kan noen være margfrosne, mens andre løper rundt? 0 Siter
morsan Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Og at noen var i live da flyet gikk i bakken. En liten gutt har til og med levd etter styrten. Dessuten var det jo aktivitet inni flyet. Hvordan kan noen være margfrosne, mens andre løper rundt? Men her som ellers tar det vel tid før man finner ut den hele og fulle sannhet. Det tar tid å obdusere 121 mennesker - mange av dem slitt i filer i kræsjet. Ferdsskriveren skal analyseres og taleregistratoren er ødelagt. Jeg tror likevel at det var en ulykke! Det har hittil ikke kommet frem noe som tyder på annet. Men husk nå på jeg ikke befinner meg blant dem som tror at stripene på varene i butikken er ledd i en stor konspirasjonsteori! ;-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Skrevet 17. august 2005 Men her som ellers tar det vel tid før man finner ut den hele og fulle sannhet. Det tar tid å obdusere 121 mennesker - mange av dem slitt i filer i kræsjet. Ferdsskriveren skal analyseres og taleregistratoren er ødelagt. Jeg tror likevel at det var en ulykke! Det har hittil ikke kommet frem noe som tyder på annet. Men husk nå på jeg ikke befinner meg blant dem som tror at stripene på varene i butikken er ledd i en stor konspirasjonsteori! ;-) He-he! Det gjør ikke jeg heller. men jeg lurer på det tenkniske ang. trykket, oksygenmangelen o.s.v. Må det være et hull i skroget for at trykket skal falle, hvordan henger dette sammen med at de hadde problemer med luftanlegget lenge før ulykken (tidsaspektet) og sånn. 0 Siter
morsan Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 He-he! Det gjør ikke jeg heller. men jeg lurer på det tenkniske ang. trykket, oksygenmangelen o.s.v. Må det være et hull i skroget for at trykket skal falle, hvordan henger dette sammen med at de hadde problemer med luftanlegget lenge før ulykken (tidsaspektet) og sånn. Aner ikke!! Men jeg antar at man ikke kan fly så høyt som jetflyene gjør uten å ha spesielle innretninger som sørger for at trykk og temperatur er OK i kabinen. Det sto et sted at dersom man opplever trykkfall i slike fly, vil man umiddelbart få tillatelse til å gå ned i lavere høyder inntil trykk er OK. Så da trenger det kanskje ikke være hull på skroget, men at det "holder" med feil på denne innretningen som opprettholder trykk/temp??? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Skrevet 17. august 2005 Aner ikke!! Men jeg antar at man ikke kan fly så høyt som jetflyene gjør uten å ha spesielle innretninger som sørger for at trykk og temperatur er OK i kabinen. Det sto et sted at dersom man opplever trykkfall i slike fly, vil man umiddelbart få tillatelse til å gå ned i lavere høyder inntil trykk er OK. Så da trenger det kanskje ikke være hull på skroget, men at det "holder" med feil på denne innretningen som opprettholder trykk/temp??? Aha, så det er ikke bare for å gå ned på en høyde det er lettere å fungere i..? Har alltid trodd at når jeg så surstoffmaskene, da var det bare å håpe at det var et landingsvennlig sted i nærheten :-) 0 Siter
morsan Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Aha, så det er ikke bare for å gå ned på en høyde det er lettere å fungere i..? Har alltid trodd at når jeg så surstoffmaskene, da var det bare å håpe at det var et landingsvennlig sted i nærheten :-) Jeg bør absolutt ikke uttale meg, for dette kan jeg jo ingenting om! ;-) Men jeg har tenkt slik at på "lave nok" høyder trenger man ikke en slik maskin/innretning, for der er trykket OK uansett. Jeg har flydd med et ørlite fly en gang, og der hadde piloten vinduet oppe på gløtt deler av turen. Vi fløy under skydekket. Og på de gamle flyene var det jo ingen cockpit - der satt man jo like åpent som på en cabriolet! ;-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Skrevet 17. august 2005 Jeg bør absolutt ikke uttale meg, for dette kan jeg jo ingenting om! ;-) Men jeg har tenkt slik at på "lave nok" høyder trenger man ikke en slik maskin/innretning, for der er trykket OK uansett. Jeg har flydd med et ørlite fly en gang, og der hadde piloten vinduet oppe på gløtt deler av turen. Vi fløy under skydekket. Og på de gamle flyene var det jo ingen cockpit - der satt man jo like åpent som på en cabriolet! ;-) Av en eller merkelig grunn føler jeg meg tryggere i små fly. Sikkert ingen statisktikk som kan støtte meg der ;-) Morsommere er det i alle fall, særlig hvis det er litt vær og turbulens, da føler jeg at jeg har fått valuta for flybilletten. 0 Siter
flisa Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Han sier; "Dårlig vedlikehold, trykkfall - hakke peiling - sier han!" :-) hehe 0 Siter
flisa Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Jeg bør absolutt ikke uttale meg, for dette kan jeg jo ingenting om! ;-) Men jeg har tenkt slik at på "lave nok" høyder trenger man ikke en slik maskin/innretning, for der er trykket OK uansett. Jeg har flydd med et ørlite fly en gang, og der hadde piloten vinduet oppe på gløtt deler av turen. Vi fløy under skydekket. Og på de gamle flyene var det jo ingen cockpit - der satt man jo like åpent som på en cabriolet! ;-) Gi deg nå da - folk må jo tro du er ektefellen min! .) *ler* 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 18. august 2005 Forfatter Skrevet 18. august 2005 Han sier; "Dårlig vedlikehold, trykkfall - hakke peiling - sier han!" :-) hehe Får vel bare fortsette og lure da ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Gi deg nå da - folk må jo tro du er ektefellen min! .) *ler* Talkin' to me? ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.