Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Du, vet han gubben din er uønsket her. Men det hadde vært interessant å hørt teorien hans om flyulykken i Hellas....

Er som alltid skrekkelig nysgjerrig på ting jeg ikke har noe greie på ;-)

mil1365380270
Skrevet

http://www.airsafe.com/stewart.htm

Ligner jo vedlig på denne ulykken....

Jagerflypilotene kunne se inn, vinduene var ikke frostet...

Det er sånne motstridene opplysninger som får meg til i bli nysgjerrig :-)

Skrevet

Jagerflypilotene kunne se inn, vinduene var ikke frostet...

Det er sånne motstridene opplysninger som får meg til i bli nysgjerrig :-)

Jo, men flere av likene var stivfrosne, og hadde dødd før flyet kræsjet.

De hadde vært uten radiokontakt med flyet i 1,5 time....

De meldingene vi har fått til nå har kanskje ikke vært 100% sammenfallende, men alt tyder på at dette var en ulykke og trolig også pga dårlig vedlikehold/rutiner fra flyselskapet! :-(

mil1365380270
Skrevet

Jo, men flere av likene var stivfrosne, og hadde dødd før flyet kræsjet.

De hadde vært uten radiokontakt med flyet i 1,5 time....

De meldingene vi har fått til nå har kanskje ikke vært 100% sammenfallende, men alt tyder på at dette var en ulykke og trolig også pga dårlig vedlikehold/rutiner fra flyselskapet! :-(

Men så har de sagt etterpå at kroppene ikke var frosne....

mil1365380270
Skrevet

Jo, men flere av likene var stivfrosne, og hadde dødd før flyet kræsjet.

De hadde vært uten radiokontakt med flyet i 1,5 time....

De meldingene vi har fått til nå har kanskje ikke vært 100% sammenfallende, men alt tyder på at dette var en ulykke og trolig også pga dårlig vedlikehold/rutiner fra flyselskapet! :-(

Og at noen var i live da flyet gikk i bakken. En liten gutt har til og med levd etter styrten.

Dessuten var det jo aktivitet inni flyet. Hvordan kan noen være margfrosne, mens andre løper rundt?

Skrevet

Og at noen var i live da flyet gikk i bakken. En liten gutt har til og med levd etter styrten.

Dessuten var det jo aktivitet inni flyet. Hvordan kan noen være margfrosne, mens andre løper rundt?

Men her som ellers tar det vel tid før man finner ut den hele og fulle sannhet. Det tar tid å obdusere 121 mennesker - mange av dem slitt i filer i kræsjet. Ferdsskriveren skal analyseres og taleregistratoren er ødelagt.

Jeg tror likevel at det var en ulykke! Det har hittil ikke kommet frem noe som tyder på annet.

Men husk nå på jeg ikke befinner meg blant dem som tror at stripene på varene i butikken er ledd i en stor konspirasjonsteori! ;-)

mil1365380270
Skrevet

Men her som ellers tar det vel tid før man finner ut den hele og fulle sannhet. Det tar tid å obdusere 121 mennesker - mange av dem slitt i filer i kræsjet. Ferdsskriveren skal analyseres og taleregistratoren er ødelagt.

Jeg tror likevel at det var en ulykke! Det har hittil ikke kommet frem noe som tyder på annet.

Men husk nå på jeg ikke befinner meg blant dem som tror at stripene på varene i butikken er ledd i en stor konspirasjonsteori! ;-)

He-he! Det gjør ikke jeg heller. men jeg lurer på det tenkniske ang. trykket, oksygenmangelen o.s.v.

Må det være et hull i skroget for at trykket skal falle, hvordan henger dette sammen med at de hadde problemer med luftanlegget lenge før ulykken (tidsaspektet) og sånn.

Skrevet

He-he! Det gjør ikke jeg heller. men jeg lurer på det tenkniske ang. trykket, oksygenmangelen o.s.v.

Må det være et hull i skroget for at trykket skal falle, hvordan henger dette sammen med at de hadde problemer med luftanlegget lenge før ulykken (tidsaspektet) og sånn.

Aner ikke!!

Men jeg antar at man ikke kan fly så høyt som jetflyene gjør uten å ha spesielle innretninger som sørger for at trykk og temperatur er OK i kabinen. Det sto et sted at dersom man opplever trykkfall i slike fly, vil man umiddelbart få tillatelse til å gå ned i lavere høyder inntil trykk er OK.

Så da trenger det kanskje ikke være hull på skroget, men at det "holder" med feil på denne innretningen som opprettholder trykk/temp???

mil1365380270
Skrevet

Aner ikke!!

Men jeg antar at man ikke kan fly så høyt som jetflyene gjør uten å ha spesielle innretninger som sørger for at trykk og temperatur er OK i kabinen. Det sto et sted at dersom man opplever trykkfall i slike fly, vil man umiddelbart få tillatelse til å gå ned i lavere høyder inntil trykk er OK.

Så da trenger det kanskje ikke være hull på skroget, men at det "holder" med feil på denne innretningen som opprettholder trykk/temp???

Aha, så det er ikke bare for å gå ned på en høyde det er lettere å fungere i..? Har alltid trodd at når jeg så surstoffmaskene, da var det bare å håpe at det var et landingsvennlig sted i nærheten :-)

Skrevet

Aha, så det er ikke bare for å gå ned på en høyde det er lettere å fungere i..? Har alltid trodd at når jeg så surstoffmaskene, da var det bare å håpe at det var et landingsvennlig sted i nærheten :-)

Jeg bør absolutt ikke uttale meg, for dette kan jeg jo ingenting om! ;-)

Men jeg har tenkt slik at på "lave nok" høyder trenger man ikke en slik maskin/innretning, for der er trykket OK uansett.

Jeg har flydd med et ørlite fly en gang, og der hadde piloten vinduet oppe på gløtt deler av turen. Vi fløy under skydekket.

Og på de gamle flyene var det jo ingen cockpit - der satt man jo like åpent som på en cabriolet! ;-)

mil1365380270
Skrevet

Jeg bør absolutt ikke uttale meg, for dette kan jeg jo ingenting om! ;-)

Men jeg har tenkt slik at på "lave nok" høyder trenger man ikke en slik maskin/innretning, for der er trykket OK uansett.

Jeg har flydd med et ørlite fly en gang, og der hadde piloten vinduet oppe på gløtt deler av turen. Vi fløy under skydekket.

Og på de gamle flyene var det jo ingen cockpit - der satt man jo like åpent som på en cabriolet! ;-)

Av en eller merkelig grunn føler jeg meg tryggere i små fly. Sikkert ingen statisktikk som kan støtte meg der ;-) Morsommere er det i alle fall, særlig hvis det er litt vær og turbulens, da føler jeg at jeg har fått valuta for flybilletten.

Skrevet

Han sier; "Dårlig vedlikehold, trykkfall - hakke peiling - sier han!" :-)

hehe

Skrevet

Jeg bør absolutt ikke uttale meg, for dette kan jeg jo ingenting om! ;-)

Men jeg har tenkt slik at på "lave nok" høyder trenger man ikke en slik maskin/innretning, for der er trykket OK uansett.

Jeg har flydd med et ørlite fly en gang, og der hadde piloten vinduet oppe på gløtt deler av turen. Vi fløy under skydekket.

Og på de gamle flyene var det jo ingen cockpit - der satt man jo like åpent som på en cabriolet! ;-)

Gi deg nå da - folk må jo tro du er ektefellen min! .) *ler*

mil1365380270
Skrevet

Han sier; "Dårlig vedlikehold, trykkfall - hakke peiling - sier han!" :-)

hehe

Får vel bare fortsette og lure da ;-)

Skrevet

Gi deg nå da - folk må jo tro du er ektefellen min! .) *ler*

Talkin' to me? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...