Gå til innhold

NHD. Psykiateren min er grusom mot meg...


Gjest snufs123

Anbefalte innlegg

Gjest snufs123

Først så skriver han ut drøss med Imovane slik at jeg blir dønn avhengig, så plutselig nekter han plent å skrive ut en eneste pille til meg... Som resulterer i at jeg må slutte brått..

Har jeg grunn til å klage å synes synd på meg selv?

Snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert ikke vondt ment, men han burde nå finne andre alternativ slik at du får sove om nettene. Jeg har opplevd dette selv. Da begynte jeg på noen piller som het remeron og har siden sovd godt om natta, stort sett. Disse er ikke vanedannende, men det er et antidepressiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitis Gabonica

Det er sikkert ikke vondt ment, men han burde nå finne andre alternativ slik at du får sove om nettene. Jeg har opplevd dette selv. Da begynte jeg på noen piller som het remeron og har siden sovd godt om natta, stort sett. Disse er ikke vanedannende, men det er et antidepressiva.

Det er neppe ondsinnet ment, men jeg synes det virker sløvt at psykiateren ikke kan hjelpe deg med gradvis nedtrapping når du først er blitt avhengig!

Evt finnes det andre alternativer som ikke er vanedannende. Tolvon er mye brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gått på normal dose, 5 mg eller 7, 5 mg daglig, skulle dette ikke medføre abstinenser så vidt jeg vet. Noen litt søvnløse netter,muligens.

Hvis du har økt dosen utover dette, skjønner jeg at han ikke vil gi deg mer. Det fører bare til avhengighet, og det er hans jobb å sørge for at du ikke blir avhengig.

Har du holdt deg til anbefalt dosering?

Var jeg deg ville jeg bedt om vallergan, eller fått et tillegg med tolvon om kvelden. Det vil hjelpe deg å sove.

Tillegg( en liten dose) med et antipsykotisk middel som zyprexa, kan også hjelpe, alt etter hvorfor du er søvnløs. Dette har ingenting å gjøre med om du er psykotisk eller ikke, slik at det er sagt.

Husk det er ikke alltid det er å være snill å gjøre slik som pasienten ønsker. Av og til må terapeuten gjøre det som er riktig. Jeg synes ikke terapeuten din er grusom mot deg, det ville tvert i mot vært uansvarlig å fortsette å skrive ut imovane. Du sier at han skrev ut en drøss, men jeg tolker det dithen at du kanskje har brukt det som skal til for å få sove, og etter en stund blir det gjerne mer enn rett døgndose. Hvis jeg tar feil, korrekt meg.

Hvis du er blant dem som fortsatt sover godt på 7, 5 mg imovane, ville nok ikke min psykiater ta deg av medisinen. Men når den dosen ikke virket, sluttet jeg å ta den. Alternativet er nemlig ikke å øke dosen på disse medisinene. Tøft når en ikke får sove, men det siste du trenger er et avhengighetsproblem også.

Hvis du får vallergan, ta den tidlig så du slipper hangover dagen derpå.

Er det kanskje slik at en av grunnene til at psykiateren din opplevdes som "grusom" er fordi han var streng med deg, eller du føler du skuffet ham. Har du vært ærlig om ditt bruk til ham?

Du skriver lite, så kanskje blir dette litt skivebom. Noen mennesker er slik at de ikke blir så lett immune og kanskje har du gått på 5 mg(7.5 mg) hver kveld. Da synes jeg også det ikke er riktig og nødvendig å ta deg av medisinen.

Vh bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...