Gå til innhold

Savnet gjør så vondt


Gjest Zusi26

Anbefalte innlegg

For 5 år siden døde plutselig min beste venn. Han betydde alt for meg og var hele livet mitt. Min store trygghet i verden. Jeg trodde tiden leger alle sår, men det gjør den ikke. Nesten vær natt kjenner jeg savnet stikke i hjertet og suge i magen. Jeg går å sier til meg selv at jeg får treffe denne personen igjen når jeg dør. Det er mitt eneste magre håp som jeg klamrer meg til.

Savnet gjør fortsatt grusomt vondt. Jeg orker ikke å ha noen bilder av denne personen framme.

Når vil dette gå over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gå videre...

Du virker litt opphengt i denne personen fortsatt. Hver dag trekker du fram situasjoner og minner i tankene dine om din avdøde venn. Da holder du det friskt og ikke lar tiden hjelpe deg.

Noe sier meg at du ikke klarer å slå deg til ro at han er borte for alltid i denne dimensjonen og du må akseptere det nå for å komme videre.

Hva med ditt liv? Er det ikke verdt å tenke litt mer på deg selv og ta vare på den tiden du har her? Minnene har du uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker litt opphengt i denne personen fortsatt. Hver dag trekker du fram situasjoner og minner i tankene dine om din avdøde venn. Da holder du det friskt og ikke lar tiden hjelpe deg.

Noe sier meg at du ikke klarer å slå deg til ro at han er borte for alltid i denne dimensjonen og du må akseptere det nå for å komme videre.

Hva med ditt liv? Er det ikke verdt å tenke litt mer på deg selv og ta vare på den tiden du har her? Minnene har du uansett.

Husk at sorgen er kjærlighetens pris.Du kan nok ikke føle riktig sorg, om du virkelig har elsket og mistet.Det er prisen du faktisk må risikere også betale for og bli glad i noen.Du blir sårbar.Selv om sorgen etter og ha mistet er stor, har det vel vært verdt det...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev en liten feil innlegget mitt. Jeg mente at du nok ikke kan føle sterk sorg over noen om du IKKE virkelig har elsket og mistet. Det er prisen for og elske.mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker litt opphengt i denne personen fortsatt. Hver dag trekker du fram situasjoner og minner i tankene dine om din avdøde venn. Da holder du det friskt og ikke lar tiden hjelpe deg.

Noe sier meg at du ikke klarer å slå deg til ro at han er borte for alltid i denne dimensjonen og du må akseptere det nå for å komme videre.

Hva med ditt liv? Er det ikke verdt å tenke litt mer på deg selv og ta vare på den tiden du har her? Minnene har du uansett.

Jeg prøver virkelig å komme over dette. Tenker slutt å tenk på han, gjør noe annet. Gjør masse hele tiden, for at jeg ikke skal bli sittende å gruble. Men så kommer de tunge stundene foreksempel om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livet må gå videre

Kjenner meg igjen. Jeg tror at du må lære å akseptere dinn venns død.

Du burde ikke bruke tid på å fortrenge minnene, men heller tenke på det positive dere opplevde sammen. Jeg savner fremdeles, men aksepterer det å dermed blir tankene på personen "mindre".

Kanskje det høre ut som en smule omvendt psykologi. Ha alltid i tankene hvordan du tror denne persone har ønsket at du skulle leve livet ditt.

Ta en dag av gangen, å gjør det beste ut av den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver virkelig å komme over dette. Tenker slutt å tenk på han, gjør noe annet. Gjør masse hele tiden, for at jeg ikke skal bli sittende å gruble. Men så kommer de tunge stundene foreksempel om natta.

"Du skal ikke komme over dette, men lære deg å leve med det!"

Leve videre og nyte de fine minnene som stadig dukker opp..

Føler du sinne innimellom, gjør det ikke noe om du slenger klesklypene i veggen...det gjør stadig jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...