Gå til innhold

Manipulere diagnoser.


Gjest igle

Anbefalte innlegg

Hva skiller depresjoner hos RBD og ustabill pers. forstyrrelse?

Kan man med store kunnskaper om psykiatri manipulere testresultater for og styre unna diagnoser man fryker, bevisst eller ubevisst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Kan man med store kunnskaper om psykiatri manipulere testresultater for og styre unna diagnoser man fryker, bevisst eller ubevisst? "

Hvis du bevisst eller ubevisst gjør det, må du være klar over at det bare er deg selv du lurer. Hva oppnår du ved det? På den andre siden, hvis du går rundt og er redd for at du manipulerer testresultatene ubevisst er det nok verdifull informasjon. Det ville være fint om du fortalte om dette. hva tror du selv?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grasskåla

ja, jeg kjenner en som har innrømmet å manipulert fram en diagnose. Men h*n lurer ingen i lengden nei. Alle ser det er en (flere) alvorlig pf. Er ikke stort vanskelig å manipulere fram/vekk en diagnose ved scid-intervju iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan man med store kunnskaper om psykiatri manipulere testresultater for og styre unna diagnoser man fryker, bevisst eller ubevisst? "

Hvis du bevisst eller ubevisst gjør det, må du være klar over at det bare er deg selv du lurer. Hva oppnår du ved det? På den andre siden, hvis du går rundt og er redd for at du manipulerer testresultatene ubevisst er det nok verdifull informasjon. Det ville være fint om du fortalte om dette. hva tror du selv?

mvh

Jeg vet egentlig ikke hva jeg tror, men når jeg får enkelte spørsmål på tester blir jeg egentlig veldig usikker på hvordan jeg er eller føler.

Når jeg vet at enkelte spm. knyttes opp mot spesielle pf.-forstyrrelser eller diagnoser blir det til at jeg haker av for det alternativet som ikke styrker diagnosen.

Dette skyldes at jeg jeg er usikker på hvilket utsagn som passer best på meg. Jeg er en tviler :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke hva jeg tror, men når jeg får enkelte spørsmål på tester blir jeg egentlig veldig usikker på hvordan jeg er eller føler.

Når jeg vet at enkelte spm. knyttes opp mot spesielle pf.-forstyrrelser eller diagnoser blir det til at jeg haker av for det alternativet som ikke styrker diagnosen.

Dette skyldes at jeg jeg er usikker på hvilket utsagn som passer best på meg. Jeg er en tviler :-(

Det er lov å være usikker og ha vanskeligheter med svarene, og å føle motstand mot testene og resultatet. En oppegående behandler er nok kjent med det. Så lenge du tar ansvar og er ærlig om hvordan du opplever det vet du at du har gjort "din del" på en måte.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...