Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk i dag en telefon fra mine to jenter på 5 og 7 år som er på ferie i Spania med sin pappa. De var svært fornøyd med at de hadde fått hull i ørene, noe jeg ikke var like begeistret for. En ting er at jeg syntes barn kan få lov til å se ut som barn så lenge som mulig men også engstelsen for hudallergi- nikkelallergi og infeksjoner (varme, solkrem, klorvann..) Finnes det noen gode retningslinjer, gode råd eller tips for hvor store barn bør være før de får hull i ørene. Mvh bkrv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194761-barn-og-hull-i-%C3%B8rene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hildegard B.

Nei. Mor og far bestemmer. Det vil helst gå bra hvis man er nøye med rensing, og bare bruker ekte smykker. Jeg synes ikke barn blir mindre barn av hull i ørene.

I enkelte kulturer får småjentene hull ørene allerede på barselavdelinga.

Rart for oss nordboere.

Synest det er søtt med hol i øyrene til småjenter, men eg trur eg hadde venta til eg kom tilbake til Norge. På grunn av infeksjonsfaren.

Mine jenter tok hol i seks års alderen. Litt småpuss av og til har det vore, men ikkje noko alvorleg.

Det har vore best med kuler i ekte sølv eller gull, slik at holet får "puste".

De ser vel ut som barn om de har hull i ørene, vel!

Jenta mi fikk hull i ørene i vår ,da var hun 6 år.

Har gått fint, og vi har passet på å rense det bra både i begynnelsen og en gang det kom litt puss i det ene hullet.

Bare vær nøye med rensing og at øredobbene er ekte, for at det ikke skal bli problemer.

Annonse

Jeg hadde flydd i taket - tok selv hull i ørene som 10-åring o det utløste nikkelallergi som igjen utløste en slags kryssallergi med melk som ga meg eksem på anklene. Hudlegene jeg var hos så naturlig nok ikke sammenhengen da ingen av oss tenkte på å nevne hullene i ørene. Først da jeg var 35 år og tok opp igjen hullene for 3-4. gang gikk sammenhengen opp for meg...

Så Lille Frø (5 år) får IKKE hull i ørene så lenge jeg har medbestemmelsesrett! Og dette vet pappan meget godt.

• 2 uker senere...
Gjest amparro

Synest det er søtt med hol i øyrene til småjenter, men eg trur eg hadde venta til eg kom tilbake til Norge. På grunn av infeksjonsfaren.

Mine jenter tok hol i seks års alderen. Litt småpuss av og til har det vore, men ikkje noko alvorleg.

Det har vore best med kuler i ekte sølv eller gull, slik at holet får "puste".

Nå må jeg bare få spørre deg? Tror du det er større fare for infeksjon fordi hullene ble tatt i Spania? Jeg slutter aldri å forundre meg.!!!

Nå må jeg bare få spørre deg? Tror du det er større fare for infeksjon fordi hullene ble tatt i Spania? Jeg slutter aldri å forundre meg.!!!

Nei, ikkje fordi det er i Spania, men fordi det er litt arbeid å halde det reint, og med bading osv. kan det bli infeksjon. Kanskje rettare å skrive: Vente til etter ferien. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...