Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Stig! Jeg har fått diagnosen trochanter tendinitt og i den forbindelse trenger jeg noen innspill. Ortopeden som stilte diagnosen sa at dette er vanskelig å behandle, men at man kan dempe smertene og betennelsen med kortisoninjeksjon og Ibux. Jeg har problemer med ryggen iblant og trenger derfor å være i god form, og gå endel i terreng, men dette kolliderer jo med behovet for å holde hoften i ro. Jeg er redd for å bruke Ibux permanent p. g av bivirkninger, og kortisonsprøyten var så smertefull at jeg nødig gjentar det. Ikke syntes jeg det hjalp noe særlig heller. Jeg er en ganske sprek dame på et par og femti år, og har vanskelig for å akseptere en så passiv tilværelse som denne tilstanden tydeligvis krever. Jeg får vondt når jeg går turer, trener eller sykler. Må jeg virkelig sette meg til i gyngestolen allerede? Nå håper jeg det finnes råd for denne betennelsen, jeg er åpen for alt fra healing til homøopati og fotsoneterapi, men ikke nålestikking. Hilsen Meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194831-smerter-i-hofte-og-l%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Ortopeden har gitt deg de rådene som er standard behandling innen medisinen og som pleier å gi lindring av plagene. Et viktig spørsmål er hvorfor du har fått dette? Kan det være gangmønsteret ditt, at du går mye på hardt underlag, eller at du har skiftet skotøy for en stund siden? Jeg har liten tro på at man kan "hvile seg frisk", men heller at du bør gjøre alternative bevegelser. Jeg vil vel i første omgang be om henvisning til en fysioterapeut med interesse for idrettsmedisin og rehabilitering. Det kan være aktuelt å bruke energimedisin i form av ultralyd og laserbehandling sammen med øvelser, tøyninger og eventuelt andre råd. Jeg har også god erfaring med bruke av omega 3 fettsyrer kombinert med antioksydanter og eventuelt betennelseshemmende urter som gurkemeje som alternativ til kortison og Ibux. Behandlingen gir lite bivirkninger men tar noen uker før du har full effekt.

• 4 uker senere...

Ortopeden har gitt deg de rådene som er standard behandling innen medisinen og som pleier å gi lindring av plagene. Et viktig spørsmål er hvorfor du har fått dette? Kan det være gangmønsteret ditt, at du går mye på hardt underlag, eller at du har skiftet skotøy for en stund siden? Jeg har liten tro på at man kan "hvile seg frisk", men heller at du bør gjøre alternative bevegelser. Jeg vil vel i første omgang be om henvisning til en fysioterapeut med interesse for idrettsmedisin og rehabilitering. Det kan være aktuelt å bruke energimedisin i form av ultralyd og laserbehandling sammen med øvelser, tøyninger og eventuelt andre råd. Jeg har også god erfaring med bruke av omega 3 fettsyrer kombinert med antioksydanter og eventuelt betennelseshemmende urter som gurkemeje som alternativ til kortison og Ibux. Behandlingen gir lite bivirkninger men tar noen uker før du har full effekt.

Jeg har vært til homeopat og går nå på en "rensekur". Hun påviste sterkt forhøyet urinsyre i kroppen, og mente at dette forårsaket betennelser og stivhet i ledd.Jeg har også ulik lengde på bena. Rensekuren: Jeg drikker to liter kokt vann pr dag, tar homeopatmedisin som skal hjelpe nyrene med rense-jobben. Dette skal jeg gjøre i fem uker. I tillegg har jeg gått over til et mer vegetarisk kosthold. Etter drøye to uker merker jeg allerede stor bedring. Gurkemeie er også veldig positivt for meg, men de "cox2 hemmerne" prøver jeg å holde meg unna. Så har jeg begynt på mensendieck.Jeg er optimist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...