Gå til innhold

Mannen begynner å backe ut...


Gjest 71 grader nord

Anbefalte innlegg

Gjest 71 grader nord

Vi er blitt enige om å prøve å bli gravide, og spiralen fjernes i neste uke. Men nå begynner mannen å få litt kalde føtter, og påpeker stadig hvor slitsomt vi har det nå. Jeg prøver å fortelle ham at tre unger ikke er en dans på roser og at det VIL bli slitsomt de første årene, men at gledene er desto større og vil bare bli bedre ettersom årene går.

Huff, ikke enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååå, så skuffende. Får håpe han ikke backer helt ut! Og så får vi håpe det blir full klaff veldig fort, så han ikke rekker å få enda kaldere føtter.

Min kjære var også på tur til å backe ut, men jeg overhørte det glatt :-) Ikke snakk om at han kunne gjøre det. Hadde han først sagt A fikk han værsågod si B også. Og nå gleder han seg veldig til babyen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, så skuffende. Får håpe han ikke backer helt ut! Og så får vi håpe det blir full klaff veldig fort, så han ikke rekker å få enda kaldere føtter.

Min kjære var også på tur til å backe ut, men jeg overhørte det glatt :-) Ikke snakk om at han kunne gjøre det. Hadde han først sagt A fikk han værsågod si B også. Og nå gleder han seg veldig til babyen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 71 grader nord

Ååååå, så skuffende. Får håpe han ikke backer helt ut! Og så får vi håpe det blir full klaff veldig fort, så han ikke rekker å få enda kaldere føtter.

Min kjære var også på tur til å backe ut, men jeg overhørte det glatt :-) Ikke snakk om at han kunne gjøre det. Hadde han først sagt A fikk han værsågod si B også. Og nå gleder han seg veldig til babyen kommer!

Han har ikke bråkt så veldig om at spiralen skal fjernes, det er vel heller det at han mener vi skal være så veldig forsiktige for å unngå å bli gravid. Jeg mener det at hvis dette skal ta like lang tid som det gjorde med førstemann så må vi nesten begynne nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke bråkt så veldig om at spiralen skal fjernes, det er vel heller det at han mener vi skal være så veldig forsiktige for å unngå å bli gravid. Jeg mener det at hvis dette skal ta like lang tid som det gjorde med førstemann så må vi nesten begynne nå...

MEn hvis han synes det er greit at spiralen fjernes så behøver jo ikke du å forkynne så veldig høyt når eggløsningen er...

Hva mener han egentlig med å være veldig forsiktig? Bruke annen prevensjon? Hoppe av i svingen? Sikre perioder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 71 grader nord

MEn hvis han synes det er greit at spiralen fjernes så behøver jo ikke du å forkynne så veldig høyt når eggløsningen er...

Hva mener han egentlig med å være veldig forsiktig? Bruke annen prevensjon? Hoppe av i svingen? Sikre perioder?

Veldig gode spørsmål!Jeg aner ikke jeg heller... Han snakker om kondom, men det er vel ikke så veldig gjennomførbart for en som hater det. Hoppe av i svingen? Poeng til ham hvis han klarer det...*fnis* Sikre perioder er det bare å glemme for meg som har PCOS og ikke aner når (om) jeg har eggløsning. Nei, skal det bli en til på oss så må vi begynne å prøve med det samme. Det kan jo gå både vinter og vår før noe skjer her.

Ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig gode spørsmål!Jeg aner ikke jeg heller... Han snakker om kondom, men det er vel ikke så veldig gjennomførbart for en som hater det. Hoppe av i svingen? Poeng til ham hvis han klarer det...*fnis* Sikre perioder er det bare å glemme for meg som har PCOS og ikke aner når (om) jeg har eggløsning. Nei, skal det bli en til på oss så må vi begynne å prøve med det samme. Det kan jo gå både vinter og vår før noe skjer her.

Ikke sant? ;)

Joda, men det kan jo gå fort også. Jeg har også PCOS, men jammen meg har ikke både nr. 2 og 3 kommet mye fortere enn jeg noen gang hadde trodd!!!

Men har du noe rytme på syklus når du har hatt spiralen inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 71 grader nord

Joda, men det kan jo gå fort også. Jeg har også PCOS, men jammen meg har ikke både nr. 2 og 3 kommet mye fortere enn jeg noen gang hadde trodd!!!

Men har du noe rytme på syklus når du har hatt spiralen inne?

En viss rytme har jeg, på omtrent fem uker. Nå som jeg er flink til å knaske metformin går det seg vel til etterhvert også, tenker jeg. Men det er maten som har størst innvirkning på syklusen, for det var da jeg gikk ned ti kilo at andre mann satt...

Hvor lang tid tok det før du ble gravid med tredjemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viss rytme har jeg, på omtrent fem uker. Nå som jeg er flink til å knaske metformin går det seg vel til etterhvert også, tenker jeg. Men det er maten som har størst innvirkning på syklusen, for det var da jeg gikk ned ti kilo at andre mann satt...

Hvor lang tid tok det før du ble gravid med tredjemann?

Spiralen kom ut 7 januar. Fikk mensen 13 januar, og så var nurket på plass i magen! Helt utrolig. Var sikker på at vi måtte prøve massevis.

Har hatt litt regelmessig syklus på mellom 4-5 uker, så jeg var aggressivt på min kjære sånn midt i mellom... Og det hjalp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 71 grader nord

Spiralen kom ut 7 januar. Fikk mensen 13 januar, og så var nurket på plass i magen! Helt utrolig. Var sikker på at vi måtte prøve massevis.

Har hatt litt regelmessig syklus på mellom 4-5 uker, så jeg var aggressivt på min kjære sånn midt i mellom... Og det hjalp!

*ulp* DEN var kjapp i avtrekkeren gitt! Så rent teoretisk så kan ting skje allerede innen en uke... I morgen er den store dagen. Var det vondt etterpå? Vondt å ha sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ulp* DEN var kjapp i avtrekkeren gitt! Så rent teoretisk så kan ting skje allerede innen en uke... I morgen er den store dagen. Var det vondt etterpå? Vondt å ha sex?

Jepp, det kan skje kjemperaskt!

Det var ikke vondt å ta ut spiralen. Snora på min hadde snudd seg opp i livmorhalsen, så legen måtte lete litt. Etter en stund kjente jeg noe som slapp (litt ubehagelig, men langt fra vondt), og så var spiralen ute.

Legen sa jeg kanskje kom til å blø litt, men det gjorde jeg ikke.

Merket absolutt ingen forskjell på sex etterpå!

Så GO FOR IT GIRL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 71 grader nord

Jepp, det kan skje kjemperaskt!

Det var ikke vondt å ta ut spiralen. Snora på min hadde snudd seg opp i livmorhalsen, så legen måtte lete litt. Etter en stund kjente jeg noe som slapp (litt ubehagelig, men langt fra vondt), og så var spiralen ute.

Legen sa jeg kanskje kom til å blø litt, men det gjorde jeg ikke.

Merket absolutt ingen forskjell på sex etterpå!

Så GO FOR IT GIRL!!!!

Legen fant ikke trådene, og måtte bruke skikkelig verktøy. Fikk ikke tak i spiralen da heller, og jeg må operere den ut...*sukk*

Det skal liksom ikke være enkelt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen fant ikke trådene, og måtte bruke skikkelig verktøy. Fikk ikke tak i spiralen da heller, og jeg må operere den ut...*sukk*

Det skal liksom ikke være enkelt heller.

Brukte han ultralyd for å se etter om den virkelig sitter der enda? Det kan jo hende at den har falt ut, det har visst skjedd før sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 71 grader nord

Brukte han ultralyd for å se etter om den virkelig sitter der enda? Det kan jo hende at den har falt ut, det har visst skjedd før sies det.

Jada, den ble lokalisert med UL først og har dessverre ikke falt ut. Gruer meg skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen fant ikke trådene, og måtte bruke skikkelig verktøy. Fikk ikke tak i spiralen da heller, og jeg må operere den ut...*sukk*

Det skal liksom ikke være enkelt heller.

NÆI!!! Det var ikke måte på helle da! Uff, håper det hele går kjempegreit da. Du må ikke i narkose, må du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 71 grader nord

NÆI!!! Det var ikke måte på helle da! Uff, håper det hele går kjempegreit da. Du må ikke i narkose, må du?

Joda, full narkose. Det er nesten så jeg lurer på om de kan fettsuge noe og ordne nesa mi samtidig...

Ja, jeg har sett for mye på Ekstrem forvandling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, full narkose. Det er nesten så jeg lurer på om de kan fettsuge noe og ordne nesa mi samtidig...

Ja, jeg har sett for mye på Ekstrem forvandling! :)

He, he - hadde ikke det vært praktisk!!!

Dessverre fungerer ikke helsevesenet særlig tidsbesparende - så det blir minst 3 operasjoner det der, ja...

Har du fått noen tid til operasjon? (For å fjerne spiralen, da :-))

Håper det ikke tar lang tid.

Stakkars deg, føler virkelig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 71 grader nord

He, he - hadde ikke det vært praktisk!!!

Dessverre fungerer ikke helsevesenet særlig tidsbesparende - så det blir minst 3 operasjoner det der, ja...

Har du fått noen tid til operasjon? (For å fjerne spiralen, da :-))

Håper det ikke tar lang tid.

Stakkars deg, føler virkelig med deg.

Tror rett og slett jeg ringer sykehuset hvis jeg ikke finner noe brev i postkassa mi i dag. Liker ikke å gå sånn i uvisse. Må jo planlegge ifb med jobben og alt, iom jeg må være borte en hel arbeidsdag.

*sukk*

Tenk om den hadde vært ute nå...da hadde jeg sikkert gått og kjent etter graviditetstegn allerede. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 71 grader nord

He, he - hadde ikke det vært praktisk!!!

Dessverre fungerer ikke helsevesenet særlig tidsbesparende - så det blir minst 3 operasjoner det der, ja...

Har du fått noen tid til operasjon? (For å fjerne spiralen, da :-))

Håper det ikke tar lang tid.

Stakkars deg, føler virkelig med deg.

Ringte sykehuset og fikk beskjed om at jeg har fått time i neste uke. Jippi! Lett narkose, ingen tunge stoffer nei, bare en liten rus. Kan bli litt kult det...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte sykehuset og fikk beskjed om at jeg har fått time i neste uke. Jippi! Lett narkose, ingen tunge stoffer nei, bare en liten rus. Kan bli litt kult det...;)

He, he - ja en lovlig rus kan jo være kuult. Godt du har fått time såpass fort.

Ååå, kjenner jeg er så spent på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...