Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

tror jeg har utviklet noe som likner på keratosis pilaris, som du har nevt tidligere. Men jeg er da 37 år gammel og har aldri vært plaget med huden tidliger, heller ikke i tenårene. Jeg har en sterk hudtype som, hva kan jeg kalle det, er litt dunete, blir fort brun, blir egentlig aldri helt blek eller solbrent.

Men som sagt de siste 3 årene har jeg begynt å få små hevelser under huden på overarmene, oppsamling av talg. Kan klemme på dem og få ut talg. (noe jeg selvfølgelig forsøker å la være, men ikke alltid klarer) Noen ganger klør det litt i huden også.

Nuppene er ikke verken rød eller betent (før jeg klemmer på dem), kun hevelser.

Bare for å nevne det, har jeg gått igjennom en 'krunglete' svangerskapsperiode siden 2002. inkl. hab.abort, utredning med hormonkurer etc.

Men har ikke vært gravid eller brukt hormoner det siste halve året.

Armene har vært ganske fine de siste få månedene, men nå plutselig er det på'an igjen.

Har vært på nettet og fått anbefalt alt fra babyolje til hampvott.

Det er jo forsåvidt kun et kosmetisk problem, men må innrømme at det plager meg.

Hva kan dette være og har du noen råd?

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194899-keratosis-pilaris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...