Antar Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg er en frisk mann i slutten av 30-årene. Opplevde for 3-4 måneder siden å få akutt energimangel. Skalv på hendene og måtte spise det jeg kom over. Det var på en dag jeg hadde spist godt hele dagen, og ellers ikke anstrengt meg noe særlig. I ettertid har allmentilstanden ikke vært god. Jeg føler meg veldig slapp store deler av dagen, humøret er svært ustabilt (ulikt meg), svetter mye og får jevnlig anfall der jeg føler meg svært varm og ubehagelig. Kroppen føles tom for energi. Appetitten er helt normal og jeg sover godt. Var til fastlegen et par uker etter anfallet. Legen tok blodprøver og sjekket en hel del, men fant ingen ting unormalt. Allikevel er jeg ikke god. Føler meg litt på utsiden av meg selv på en måte. Formen er meget svingende. Har ikke vondt noen spesielle steder. Men noe er galt....!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194936-allmenntilstand/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Det er ikke så godt å stille noen "fjerndiagnose" på en så uklar og komplisert tilstand du beskriver. Det kan være mange forskjellige grunner til en slik utvikling, både somatisk (kroppslig) og psykisk. Jeg har ingen mulighet til å komme nærmere enn å drive litt høytenkning. Generell slapphet, tenker jeg kanskje først på anemi (blodfattighet), som igjen kan ha en rekke forskjellige årsaker fra indre blødninger, f. eks. i tarmsystemet, jernmangel eller blodsykdom. Det lar seg undersøke om du har normal eller nedsatt blodprosent (hemoglobin). Det kan være senfølge av en infeksjon, f. eks. med virus. Blant disse er kyssesykevirus (Epstein-Barr virus) er kanskje mest kjent. Det er ikke så lett å diagnostisere en slik sykdom som beskrivers som postviral syndrom, og krever en rekke undersøkelser for å utelukke andre ting. Det er også noe som i engelskpråklig litteratur beskrives som "chronic fatigue" syndrom, som er nærmest en utelukkelsesdiagnose og nokså vanskelig å stille. Man kan heller ikke utelukke sykdommer av mer psykiske art, men denne delen av medisinen faller klart utenom mitt kompetanseområde. Jeg tror ikke du kommer nærmere utenom en mer grundig undersøkelse enn det du har fått hittil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194936-allmenntilstand/#findComment-1360584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.