snø Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei, jeg har tatt ganske mange colonskopier i mitt liv, og fikk etter hvert et rimelig avslappet forhold til dem. Husker jeg lå og spiste knekkebrød (sulten etter fasten!!) og leste Donald under undersøkelsene. Legene lo av meg ;-) Jeg vil tro at legene vil være rimelig skeptisk til å gi deg narkose, men du bør absolutt kunne få en likeglad-sprøyte (avlsappende middel, ikke smertestillende). Det vil få deg til å slappa av, og gjøre smertene/ubehaget mindre. Det er sannsynligvis det at du spenner deg som gjør at du synes det gjør så vondt. Med likegladsprøyta så blir du rett og slett avslappet og likeglad :-) Min erfaring er i alle fall at legene hører på en, om en forteller hvordan en har det. Jeg får feks likegladsprøyte når jeg får foretatt gastroskopi, for det synes jeg er skikkelig ubehagelig. Legene har aldri gitt meg forståelsen av at jeg burde klart det uten, selv om det helt sikkert er nok av dem som gjør det uten. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194943-colonskopi-noen-med-erfaring/page/2/#findComment-1519658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
svas Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Har selv hatt det et par ganger, mendet har vært uten noe særlig ubehag! Ene gangen brente de vekk noen polypper og det kjente jeg ikke i det hele tatt. Ingen følelse i selve tarmen, men det er vondt når det"hopes" opp med luft. Den må du bare "gasse" ut!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194943-colonskopi-noen-med-erfaring/page/2/#findComment-1519715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Hei, jeg har tatt ganske mange colonskopier i mitt liv, og fikk etter hvert et rimelig avslappet forhold til dem. Husker jeg lå og spiste knekkebrød (sulten etter fasten!!) og leste Donald under undersøkelsene. Legene lo av meg ;-) Jeg vil tro at legene vil være rimelig skeptisk til å gi deg narkose, men du bør absolutt kunne få en likeglad-sprøyte (avlsappende middel, ikke smertestillende). Det vil få deg til å slappa av, og gjøre smertene/ubehaget mindre. Det er sannsynligvis det at du spenner deg som gjør at du synes det gjør så vondt. Med likegladsprøyta så blir du rett og slett avslappet og likeglad :-) Min erfaring er i alle fall at legene hører på en, om en forteller hvordan en har det. Jeg får feks likegladsprøyte når jeg får foretatt gastroskopi, for det synes jeg er skikkelig ubehagelig. Legene har aldri gitt meg forståelsen av at jeg burde klart det uten, selv om det helt sikkert er nok av dem som gjør det uten. Lykke til! Tusen takk for svaret ditt! Jeg har kommet meg helskinnet i gjennom undersøkelsen! Det gikk greit heldigvis. Jeg tror min engstelse var litt farget av min søsters erfaring; hun syntes det var like vondt som en fødsel, men så har hun også vært plaget med mye sår i tarmen. Vel, vel, vi er forskjellige, men det er uansett godt å få slike positive erfaringer som kan balansere bildet! Håper alt er vel med deg nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194943-colonskopi-noen-med-erfaring/page/2/#findComment-1520230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Har selv hatt det et par ganger, mendet har vært uten noe særlig ubehag! Ene gangen brente de vekk noen polypper og det kjente jeg ikke i det hele tatt. Ingen følelse i selve tarmen, men det er vondt når det"hopes" opp med luft. Den må du bare "gasse" ut!! Mange takk for svar. Det er godt å få litt positive erfaringer med på kjøpet. Undersøkelsen er tilbakelagt (august). Det gikk greit. Håper du har det bra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194943-colonskopi-noen-med-erfaring/page/2/#findComment-1520234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.