Gå til innhold

Fortalt legen

Anbefalte innlegg

Gjest Annleis

Har fortalt legen. Det var i forbindelse med at jeg skulle få henvisning til GU. Har blitt 25 år og fått brev i posten om å bli registrert i kreftregister greier... Så i løpet av samtalen om hvorfor jeg ikke har vært til GU siden jeg har vært seksuelt aktiv i 10 år nå (oh, shit, har jeg blitt så gammel...), så skjønte han at noe ikke var som det skulle og begynnte å spør meg ut.

Han spurte mange spørsmål, som var fint for da slapp jeg å si så mye annet enn nei og ja. Så lagde vi en avtale om at jeg skulle komme tilbake om en måned og jeg skulle ha skreve ned litt tanker og følelser rundt det hele..Og strategier videre.

Samt litt rundt det seksuelle i forholdet mitt nå...som rett og slett er helt på bunn.

Problemet er at jeg ikke kommer igang....Klarer bare å skrive rundt og rundt og aldri komme inn på det jeg skal. Tenkte kanskje at det å skrive her var en igangsetter...så håper på det.

Så vil jeg si Hei til gamle kjente og håper dere alle har det bra.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194990-fortalt-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEI!

Jeg måtte skrive for å komme i gang samtalen med min terapaut.

Det fungerte godt.

Følte meg ekkel selv etter at hun hadde lest d, men det ble enklere å prate etter hvert.

Skriv det enkelt, formuleringen er uviktig.

Eks. Jeg ble utsatt for overgrep fra jeg var\da jeg var..... Skriv litt om hva som skjedde.

Vet ikke om det var dette svaret du var ute etter da.

Er selv 25 år og aldri vært til GU - tror det blir en traumatisk opplevelse, gruer meg sinnsykt til innkallingen kommer.

Håper du får skrevet noen linjer da, det viktigste er vel å komme i gang på en måte. Trenger ikke være så mye. Det du skriver er for din egen del, ikke for legen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194990-fortalt-legen/#findComment-1360877
Del på andre sider

Hei Annleis!

Har jo snakket litt med deg om dette, men ville bare si her også at du er knalltøff!! Jeg tror dette er starten på noe som vil være veldig bra for deg :-)

Skjønner godt at det er vanskelig å skulle skrive ned tanker og følelser... Prøv å huske at det ikke skal være noe press med det. Og uansett hvor mye du syns du bare skriver rundt det vanskelige så er jeg sikker på at det også er viktige tanker å skrive om. Veldig ofte så må vi liksom skave av det som er rundt før vi kommer inn til kjernen - det finnes ingen snarvei.

Ikke glem at jeg er her, og tilbudet står ved lag ;-)

Vær stolt! Du er TØFF!

*go'klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194990-fortalt-legen/#findComment-1360885
Del på andre sider

HEI!

Jeg måtte skrive for å komme i gang samtalen med min terapaut.

Det fungerte godt.

Følte meg ekkel selv etter at hun hadde lest d, men det ble enklere å prate etter hvert.

Skriv det enkelt, formuleringen er uviktig.

Eks. Jeg ble utsatt for overgrep fra jeg var\da jeg var..... Skriv litt om hva som skjedde.

Vet ikke om det var dette svaret du var ute etter da.

Er selv 25 år og aldri vært til GU - tror det blir en traumatisk opplevelse, gruer meg sinnsykt til innkallingen kommer.

Håper du får skrevet noen linjer da, det viktigste er vel å komme i gang på en måte. Trenger ikke være så mye. Det du skriver er for din egen del, ikke for legen.

Lykke til!

Tusen takk for svar.

Vi har som mål at GU skal skje i løpet av høsten, og jeg får bestemme alt rundt undersøkelsen. Om jeg vil ha kvinnelig lege og om jeg vil ha noen sammen med meg osv...

Er litt betryggende å kunne kontrollere slike ting selv. Så lurt å snakke med legen sin om det da, blir mindre traumatisk da, håper jeg

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194990-fortalt-legen/#findComment-1362562
Del på andre sider

Annonse

Hei Annleis!

Har jo snakket litt med deg om dette, men ville bare si her også at du er knalltøff!! Jeg tror dette er starten på noe som vil være veldig bra for deg :-)

Skjønner godt at det er vanskelig å skulle skrive ned tanker og følelser... Prøv å huske at det ikke skal være noe press med det. Og uansett hvor mye du syns du bare skriver rundt det vanskelige så er jeg sikker på at det også er viktige tanker å skrive om. Veldig ofte så må vi liksom skave av det som er rundt før vi kommer inn til kjernen - det finnes ingen snarvei.

Ikke glem at jeg er her, og tilbudet står ved lag ;-)

Vær stolt! Du er TØFF!

*go'klem*

Tusen takk for støtte også her.

Vi snakkes :)

Klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194990-fortalt-legen/#findComment-1362564
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...