Gå til innhold

Psykiske reaksjoner av Reductil?


splitting

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på Reductil på DOLs søkeside, men ikke funnet noe om psykiske reaksjoner på dette medikamentet.

Er det noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest felleskatalogen

Takk.

Jeg ser det står nevnt noe om psykiske virkninger i Felleskatalogen.

Jeg blir fortsatt glad for personlige erfaringer fra DOL-brukerne!

Jeg er blitt informert av en tidligere Reductil-bruker at det kan ha en amfetaminlignende effekt. Nå lurer jeg på om også andre har erfart noe lignende? En slik effekt nevnes nemlig ikke i felleskatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Jeg ser det står nevnt noe om psykiske virkninger i Felleskatalogen.

Jeg blir fortsatt glad for personlige erfaringer fra DOL-brukerne!

Jeg er blitt informert av en tidligere Reductil-bruker at det kan ha en amfetaminlignende effekt. Nå lurer jeg på om også andre har erfart noe lignende? En slik effekt nevnes nemlig ikke i felleskatalogen.

Man skal ikke ta Reductil og SSRI eller andre AD samtidig, men det er du vel klar over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke ta Reductil og SSRI eller andre AD samtidig, men det er du vel klar over?

Hei Gemini (long time no see)!

Vi har hatt en liten utveksling du og jeg vedr.Reductil tidligere (under annet nick). Hyggelig å høre fra deg igjen.

Takk for at du understreker dette viktige punktet med SSRI! Jeg har seponert på Cipralex nå nettopp for å kunne gå i gang med Reductil. Er spent på effekten.

Har du merket noen psykologisk effekt ala sterk opptur og mye energi?

Jeg hadde ikke vært lei meg for en slik bivirkning!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gemini (long time no see)!

Vi har hatt en liten utveksling du og jeg vedr.Reductil tidligere (under annet nick). Hyggelig å høre fra deg igjen.

Takk for at du understreker dette viktige punktet med SSRI! Jeg har seponert på Cipralex nå nettopp for å kunne gå i gang med Reductil. Er spent på effekten.

Har du merket noen psykologisk effekt ala sterk opptur og mye energi?

Jeg hadde ikke vært lei meg for en slik bivirkning!!!

Jeg brukte Reductil bare i en kort periode. Kuttet ut pga bivirkninger. Men merket nok ingen spesiell opptur eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte Reductil bare i en kort periode. Kuttet ut pga bivirkninger. Men merket nok ingen spesiell opptur eller noe sånt.

Hva slags bivirkninger slet du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Reductil i ca ett år, og har ikke hatt bivirkninger av noe slag. Medikamentet har gjort det enklere å gå ned i vekt, jeg har blitt kvitt over 45 kg i løpet av dette året. Har ikke merket noen virkninger på psyken som jeg har relatert til medikamentet, men det å stadig gå nedover i vekt har jo være ganske så oppløftende!

Tror det kan være et poeng å ikke gruble alt for mye i forkant dersom man skal prøve ut et medikament. Hvis man går og kjenner etter om man kan merke ett eller annet hele tiden, så blir det nærmest en form for selvsuggesjon tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Reductil i ca ett år, og har ikke hatt bivirkninger av noe slag. Medikamentet har gjort det enklere å gå ned i vekt, jeg har blitt kvitt over 45 kg i løpet av dette året. Har ikke merket noen virkninger på psyken som jeg har relatert til medikamentet, men det å stadig gå nedover i vekt har jo være ganske så oppløftende!

Tror det kan være et poeng å ikke gruble alt for mye i forkant dersom man skal prøve ut et medikament. Hvis man går og kjenner etter om man kan merke ett eller annet hele tiden, så blir det nærmest en form for selvsuggesjon tror jeg.

Hei sann ductil!

45 kg!!! Fantastisk!

Bra jobbet!!

Nå ble jeg inspirert.

Hvilke andre tips har du opp i ermet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann ductil!

45 kg!!! Fantastisk!

Bra jobbet!!

Nå ble jeg inspirert.

Hvilke andre tips har du opp i ermet?

Lav-karbo diett har fungert bra for meg :-) Har kuttet ut noen matvarer og økt mengden av andre, men har ikke fulgt noe spesifikt opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke ta Reductil og SSRI eller andre AD samtidig, men det er du vel klar over?

Jeg tar cipralex 10 mg. Og har begynt med Reductil 10 mg. for 5 dager siden. Føler meg veldig varm. Kan jeg slutte brått med Cipralex ? Eller hva gjør jeg nå ? Legen min sa det ikke gjorde noe å ta begge deler samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar cipralex 10 mg. Og har begynt med Reductil 10 mg. for 5 dager siden. Føler meg veldig varm. Kan jeg slutte brått med Cipralex ? Eller hva gjør jeg nå ? Legen min sa det ikke gjorde noe å ta begge deler samtidig.

Den legen bør lese sin felleskatalog på nytt.

Du kan se selv, på http://www.felleskatalogen.no søkeord Reductil. Der står det under kontraindikasjoner (brukes ikke ved):

"Samtidig bruk, eller bruk i løpet av de 2 siste ukene, av MAO-hemmere eller andre sentraltvirkende legemidler for behandling av mentale lidelser (som antidepressiva, antipsykotika) eller for vektreduksjon, eller tryptofan som sovemedisin."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar cipralex 10 mg. Og har begynt med Reductil 10 mg. for 5 dager siden. Føler meg veldig varm. Kan jeg slutte brått med Cipralex ? Eller hva gjør jeg nå ? Legen min sa det ikke gjorde noe å ta begge deler samtidig.

Kontakt legen din og be om råd. Jeg vet om flere som har kombinert cipralex og reductil uten problemer, selv om anvisningene i felleskatalogen sier noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...