Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 21 år som er plaget av noe som mange leger har tolket som klamydia. Første gang jeg husker å ha hatt tilstanden er da jeg var 16 år, noen måneder etter at jeg hadde hatt ubeskyttet sex. Jeg dro da til sykehuset, og ble henvist til venerisk poliklinikk. Der ble jeg testet for klamydia med bomullspinne, men ble ikke testet positiv for dette. Siden den gang har jeg vært plaget med dette flere ganger årlig, bare i år har jeg hatt tilstanden fem eller seks ganger. Symptomene er kløe, svie, glansen blir rød, forhuden blir trang / hovner opp, ingen ekstra ubehag ved vannlating, utflod gulgrønn farge, lukter vondt. Smerter som kommer og går. Har oppsøkt 8 forskjellige leger som jeg kan huske. Ingen har kunnet si at de vet hva som feiler meg. Har fått canesten krem, ingen virkning. Når jeg får Azitromax, gir symptomene seg i løpet av 3-5 dager. Min mor sier at jeg hadde et lignende problem en gang i barndommen, og at hennes bror ble operert for trang forhud da han var liten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195065-kj%C3%B8nnssykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det høres ikke som noe kjønnsykdom, selv om det er vanskelig å være profet når mange sikkert kompetente leger måtte melde pass. Du beskriver mest dine kontakter og mislykkede diagnose og behandlingsforsøk mye mer enn dine symptomer. Dette gjør heller ikke lettere å komme nærmere et forslag på diagnose. Jeg synes ikke det ligner på klamydia og dine negative testresultater støtter det. Det at det tilsynelatende reagerer på azitromax kan peke i retning av en bakteriell infeksjon. Det behøver ikke bety at det er hovedårsaken, men kan i alle fall være medvirkende. Men etter hva jeg skjønner gir det bare midlertidig bedring. Min første assosiasjon er egentlig en soppinfeksjon, gjerne med en sopp som heter Candida.(uten at jeg har spesielt sterkt belegg for å si at dette er min diagnose.). Trang forhud kan oppstå av forskjellige grunner, og hois voksne er det i hovedsak kirurgisk behandling som er løsningen. Når så en slik trang forhud, med kanskje tilhørende vansker til å holde det rent under, blir komplisert med en infeksjon. Ble du vurdert av lege for å gjøre noe med en trang forhud? Kan du trekke tilbake forhuden uten problemer? Kan du gjøre det når penis er stiv? Det er slike ting jeg ville diskutere med en lege, gjerne ved en venerisk poliklinikk eller hudspesialist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195065-kj%C3%B8nnssykdom/#findComment-1361928
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...