Gå til innhold

Forebygge nye bipolare depresjoner


clair

Anbefalte innlegg

Jeg ble syk for ca. 10 år siden, med tung depresjon som varte i 5 år. Fikk begynne på store doser ad i kombinasjon, noe som fikk meg på bena igjen. Siden har det gått bedre, men problemet er fremdeles depresjoner som slår meg ut noen mnd i gangen. Føler heller ikke at jeg noen gang er "normal", det er enten altfor mye energi i korte perioder/dager eller tunge depresjoner i mnd av slengen.

I høst da jeg var innlagt ble ad seponert. Orfiril og Lamictal skulle erstatte dette. Men de sluttet jeg med pga. ingen effekt og bivirkninger.

Det jeg går på nå er 2 mg Risperdal. Føler jeg har det bedre, roligere inni meg. Har startet opp med musikkstudier, men er selvsagt redd for mye depresjoner. Angsten for å bli syk igjen og måtte kutte ut studier gjør meg utrygg.

Hva kan jeg gjøre for å forebygge best mulig? Trener og lever sunt, har aldri forsøkt dop eller alkohol. Har jeg grunn til å engste meg, vil det være greit uten ad?

Skjønner ikke hvorfor legene seponerer en medisin som endelig ser ut til å virke, etter alt jeg har forsøkt??? Føler jeg blir "lekt med"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...