Marlene Spitt Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 For 2,5 år siden fikk jeg en streptokokk infeksjon i en fot. Det gikk lang tid før jeg fikk behandling da legen min mente dette kun dreide seg om en liten blodpropp. ca.1 uke etter behandlingen var over dro jeg på ferie til Indiahavet. Der fikk jeg etter en uke en eller annen allergisk reaksjon med store kuler i alle ledd, pannen,hodebunn,under føttene,albuer,knær og hendene.Jeg fikk tak i Zyrtech der nede for jeg tenkte det dreide seg om en eller annen allergi og etter et døgn gikk det bort. Ca 1 mnd etterpå når jeg var kommet hjem ble jeg en dag brått skikkelig svimmel,kvalm og nummen og klarte ikke å holde meg oppreist.Dette kom som kastet på meg. Det varte og rakk og etter en uke fikk jeg en kraftig lungebetennelse.I de påfølgende månedene gikk jeg bare og hanglet med konstant kvalme og svimmelhet og ble sykemeldt i ca.6 mnd tilsammen.Var til utprøving på det meste alt fra epilepsi,hjerte etc...Etter 6 mnd.ville ikke legen sykemelde meg mere og påsto at dette kun var psykisk. Jeg måtte da slutte i jobben min for jeg klarte ikke å fungere der lengre og sa opp. Det gikk et år til uten at jeg/vi (legen min) fant ut noe.Da skiftet jeg lege for jeg ville naturligvis ikke ha det slik og han tok en enkel blodprøve og fant Chlamydia Pneumonia.Etter 1 uke på Erymax så var svimmelheten som kastet bort. Det var deilig det For 4 mnd.siden fikk jeg lungebetennelse igjen og pånytt påvist Chlamydia Pneumonia, så her går jeg og hangler igjen og den vil visst ikke slippe taket denne gangen heller. Jeg lurer nå på om det er noe legene glipper og jeg kunne dratt på meg noe når jeg var i Indiahavet som kanskje legene her ikke sjekker ? Eller er det rett og slett bare Chlamydia Pneumonia som slår meg ut..... så langt jeg har lest om dette så har det som regel ubetydelige symptomer men nå begynner jeg å bli lei denne hanglingen og svien i lungene.Jeg vil ellers si at jeg er 30 år og har alltid vært frisk og rask. Røyker ikke.Kan noen hjelpe meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195255-streptokokker-og-chlamydia-pneumonia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.