Gå til innhold

hva er det ?!?!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg klødd i åtte uker. Venter på allergi test, men det er enda en uke igjen. Sover nesten ikke om natten engang, det er så intenst. Over hele krobben. Men verst på overkroppen, lår og overarmer.

Spiser helt likt som jeg alltid har gjort og samme vaskemiddel. Etter noen uker begynte kjæresten min å klø og. Kommer små nupper der vi klør. Jeg er nå full av blåmerker og sår der jeg har klødd. Holder virkelig ikke ut dette. Noen som har noen forslag til hva det kan være? Eller hva som kan hjelpe!?! Har prøvd mange forskjellige allergi medisiner, men ingen fungerer. Begynner å bli temmelig desperat etter en hel natts søvn!

Har bodd hos kjæresten min stort sett hele tiden, så det har kommet hos han. Legen har ikke påvist noe skabb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195333-hva-er-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Hmmmm... umiddelbart tenker jeg på dyr, ja.... Men ser du sier legen utelukker skabb.

Årsaken ligger åpenbart i hans leilighet, det er der dere begge reagerer.

Dermed har det neppe noe med kostholds-/matallergi å gjøre (med mindre du spiser helt annen mat hos ham enn hjemme, men da ville jeg tro du ville fått andre reaksjoner enn hudkløe).

Dersom det hadde vært noe galt med inneklimaet i leiligheten hans (eks; fukt, muggsoppsporer, etc) ville du fått problemer med luftveiene.

Da gjenstår for meg fortsatt dyr, det er stalltipset mitt. Kanskje han har mye midd i sengen som du reagerer på, osv. Midd avdekkes isåfall på en vanlig allergitest. Om det er andre dyr i en leilighet som kommer i kontakt med huden, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195333-hva-er-det/#findComment-1366957
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...