Gå til innhold

mestringskurs vs gruppeterapi


Gjest mammamie

Anbefalte innlegg

Gjest mammamie

Har ingen å rådspør, vil dere hjelpe meg?

Har slitt med psyken i nærmere 10 år etter en ganske dårlig oppvekst. Iflg min rådgiver på DPS (som jeg har snakka med 3 ganger) vil det ta år med behandlig å bli kvitt oppegående og normaltfungerende. Har ikke fått tilbud om behandler, kun en liste med private psykologer som har fulle lister.

Har fått tilbud om gruppeterapi, som samtidig er ett forskingsprosjekt. De skal ta inn 150 personer, som deles inn i grupper på 6 - 8 personer. Føler litt at jeg er "puttet" inn i dette forskningsprosjektet i mangel av andre tilbud.

Mestringskurs kan også bli aktullt.

Vil noen som har gjennomgått mestringskurs og/eller gruppeterapi fortelle meg litt om deres opplevelser? Hjalp det deg?

Legger til at jeg sliter med hurtigsvingende dype deperesjoner og svært dårlig selvtillit.

setter pris på tilbakemld., har ingen å drøfte dette med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å delta i gruppeterapi kan være en bra start. Du må finne ut om det forutsettes at man ikke mottar annen behandling samtidig. Hvis ikke, kan du jo i tillegg forsøke å få begynne i terapi hos en privatpraktiserende terapeut på listen du har mottatt.

Mange steder i landet gir ikke DPS noe reelt tilbud utover noen få samtaler ved den type problemstilling du skisserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har deltatt i gruppeterapi for sosial angst. Hadde også depresjon i perioden.

Erfaringene fra gruppeterapien var positive, og jeg vil anbefale å prøve denne formen for terapi. Spesiellt det å møte andre med samme type problemer, og kunne arbeide sammen med andre som skjønte problemene var positivt.

Jeg har ikke noe forhold til mestringskurs, men i gruppeterapien lærte vi og arbeidet med mestringsteknikker for de problemene vi hadde. Dårlig selvtillit var også en del av problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...