Gå til innhold

Sykemeldt i snart ett år...


Gjest huffffff

Anbefalte innlegg

Gjest huffffff

Hva skjer da? Jeg var 100% sykemeldt fra november 04 og gikk over til 50% fra mars 05.

Hva skjer nå etter ett år? Diagnosen er depresjon. Føler meg enda ikke i noe god form og tar meg helt ut de dagene jeg er på jobb. Føler det vil bli helt feil å jobbe fullt igjen, men jeg trives i 50% stilling.

Hvordan er reglene? MÅ jeg tilbake i jobb?

Hva skjer med penger og utbetalinger etter ett åt med sykemelfing? Jeg blir redd for økonomien og situasjonen jeg nå, oppå alt det andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FineLine

Du kan søke 50% rehabilitering en stund til hvis legen din skriver en attest på at du trenger lengere tid. Du bør gjøre det med engang da det kan ta tid. Rehabilitering er vel ca. 70% av den lønnen du har så i ditt tilfelle vil du gå ned til 85% av den lønnen du har hatt. Du får sikkert noe mindre skatt også så det går vel greit. Diskuter dette med legen din så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke 50% rehabilitering en stund til hvis legen din skriver en attest på at du trenger lengere tid. Du bør gjøre det med engang da det kan ta tid. Rehabilitering er vel ca. 70% av den lønnen du har så i ditt tilfelle vil du gå ned til 85% av den lønnen du har hatt. Du får sikkert noe mindre skatt også så det går vel greit. Diskuter dette med legen din så fort som mulig.

Å nei, jeg har ikkemulighet for å tjene mindre jeg...!

Da må jeg gå tilbake i full jobb da, og håpe jeg ikke går på en skikklig smell igjen:o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FineLine

Å nei, jeg har ikkemulighet for å tjene mindre jeg...!

Da må jeg gå tilbake i full jobb da, og håpe jeg ikke går på en skikklig smell igjen:o(

Diskuter dette grundig med legen din. Dere må finne den beste løsningen sammen. Det kan godt hende at det går an å søke 20% rehabilitering og da er det ikke så langt fra full lønn du får. Helsa er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuter dette grundig med legen din. Dere må finne den beste løsningen sammen. Det kan godt hende at det går an å søke 20% rehabilitering og da er det ikke så langt fra full lønn du får. Helsa er viktigst.

Takk for svar:o)

Ja, jeg får høre med ham... Helsa er veldig viktig ja, det er jeg enig i, men unga må ha mat på bordet og... og lønna mi er i utgangspunktet ikke veldig høy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FineLine

Takk for svar:o)

Ja, jeg får høre med ham... Helsa er veldig viktig ja, det er jeg enig i, men unga må ha mat på bordet og... og lønna mi er i utgangspunktet ikke veldig høy!

Det forstår jeg veldig godt, og derfor er du nødt til å diskutere dette med legen. Du må fortelle ham om din økonomiske situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...