Gå til innhold

Ang. støtte ved sykdom..


Gjest Sarah

Anbefalte innlegg

Litt om meg selv:

Er student, men måtte avslutte 2året da det var 2 uker igjen av skoleåret, pga. sykdom. (har ikke tatt opp lån) Begynte hos psykolog i slutten av juni og har gått dit frem til desember. Deretter ble jeg innlagt psyk.avdeling og her befinner jeg meg altså nå...

Det jeg lurer på er om jeg har krav på noen slags støtte-ordninger?

Jeg er klar over disse 52-ukene... Situasjonen min er slik at jeg ble utsatt for traumatiske hendelser fra desember til juni. Dette er grunnen til at jeg måtte avbryte studiet og ble etterhvert preget av post-traumatisk stress/ depresjon.. Jeg sleit fra desember og ut.. Men jeg ville gjennomføre studiet. Uten noen sykemeldinger. Resultatet er at jeg slet meg fullstendig ut.

Hvis jeg har forstått det riktig må det gå 52 uker før man får krav på noe som helst.. Men si meg da kjære deg hva pokker skal jeg leve av???

Kan psykologen min, som naturligvis vet alt dette, skrive/dokumentere at u.t har vært delvis ufør/ preget av sykdom under studietiden?

Please!! Trenger råd her!!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Normalt er det lege som må skrive erklæring på sykdom, så det er et åpent spørsmål om psykologens uttalelse blir godkjent som bekreftelse på sykdom tilbake i tid. Det skader dog ikke å søke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt er det lege som må skrive erklæring på sykdom, så det er et åpent spørsmål om psykologens uttalelse blir godkjent som bekreftelse på sykdom tilbake i tid. Det skader dog ikke å søke!

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...