Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg går på seretide diskus 50/250

har brukt denne siden den kom .

nå om våren skal jeg jobbe med noe

som jeg får pustevansker av.(vet dette fra i fjor) sauelemming- tung gjerne varm luft gjør at jeg får vondt for og puste i sauhuset. hva er det best og bruke sterkere seretide eller anfallsmedisin i tilegg. hvilken anfallsmedisin er best? Dette er vel kansje ikke så godt og svare på uten undersøkelse

jeg tar det jo opp med legen ved neste kontroll men hadde vært inntresant og høre litt om hvilken anfallsmedisin som passer til seretide .eller er det det samme.

Takker for svar hvis det er mulig og svare da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19547-tung-pust/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Må du jobbe med sauene innendørs? Det høres ikke veldig lurt ut, syns jeg. Dette er nettopp en av de tingene som man må ta hensyn til med astma, at når man finner ut hva man ikke tåler, så skal man holde seg unna det for ikke å risikere at man plutselig blir veldig dårlig.

Du bør ta dette opp med legen din. Du må nok doble inhalasjonssteroidene eller evt bruke Prednisolontabletter i korte perioder hvis du ikke kan skifte sommerjobb.

Det er Ventoline som har samme inhalasjonssystem som Seretide, men det finnes andre som du kan be om å få prøve, slik at du får det som passer best for deg. Vi har også Airomir, som er effektiv, du kan jo be om å få prøve den. Det er lurt av og til å variere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19547-tung-pust/#findComment-86047
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...