Gå til innhold

Brenner borderline ut?


Gjest Stabilt ustabil

Anbefalte innlegg

Gjest Stabilt ustabil

Leste i et innlegg her at noen hadde blitt fortalt av behandleren sin at borderlien diagnosen brant ut i 30-40 års alderen?

Er dette sant? Hvordan kan en personlighetsforstyrrelse bare "brenne ut"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blandevann

Den forsvinner ikke, men symptomene blir mildere med årene. Man tar igjen en del av den manglende utviklingen. Livserfaring og modning og litt motivasjon må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rachellz

det er jo mange forskjellige måter å ha borderline på. Mange får diagnosen fordi de er ganske umodne og symptomene kommer når de sliter med annet, som spiseforstyrrelse eller depresjoner/bipolar lidelse. Og når så det er behandlet/blitt bra, så forsvinner den ustabile personlighetsforstyrrelsen. Og de blir mere modne/voksne. Men det gjelder da de som innser trekkene, ikke de som nekter på at noe er galt og ikke fatter at de oppfører seg vanskelig...

Faktisk. Har sett dette hos flere venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hererjeg

Det tviler jeg litt på, for jeg fikk den diagnosen for ca 4 år siden og da var jeg 36 år.Før det var jeg ikke psykisk syk

Har ikke brent ut hos meg på langtnær og nå er jeg 40....Og i perioder veldig ustabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter man fyller 30 år faller ofte kriteriene for å få emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse bort og da har man ikke denne diagnosen lengere.

Grunnen til at denne diagnosen forsvinner er fordi man lærer seg nye mestringsstrategier og har kommet seg igjennom den vanskelige tiden hvor man skal stå på egne ben osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stabilt ustabil

Etter man fyller 30 år faller ofte kriteriene for å få emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse bort og da har man ikke denne diagnosen lengere.

Grunnen til at denne diagnosen forsvinner er fordi man lærer seg nye mestringsstrategier og har kommet seg igjennom den vanskelige tiden hvor man skal stå på egne ben osv.

Jaha? Og dette skjer automatisk idet du fyller 30..?

:P

(Jeg er nemlig 30, og ja, jeg er nok "bedre" på enkelte områder enn jeg var da jeg var 20, men har fremdeles plenty kriterier - 7 av 9 - minst!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hererjeg

Etter man fyller 30 år faller ofte kriteriene for å få emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse bort og da har man ikke denne diagnosen lengere.

Grunnen til at denne diagnosen forsvinner er fordi man lærer seg nye mestringsstrategier og har kommet seg igjennom den vanskelige tiden hvor man skal stå på egne ben osv.

Lurer på dette svaret ditt jeg. Vis du leser det jeg har skrevet fikk jeg denne diagnose da jeg var 36 år. På hvilke grunnlag kan du skrive det du skriver ang denne diagnose og alder??? Har du lege/psykiater utdannelse??Og bedre greie på dette en andre fagfolk????

At man ikke får det etter fylt 30 år?? Da må psykiateren min,fastlegen min og andre behandlere jeg har hatt da jeg var innlagt på psyk.sykehus og som har gitt meg den diagnosen ha tatt feil alle sammen da???? og burde slutte i jobbene sine for at så mange kan gi meg samme diagnose i en alder av 36 må jo være helt feil i følge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...