Gå til innhold

Barne-tv fra 80 tallet. Mimretråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅH.....jeg digget Colargol. rart de aldri har sendt det i reprise.

Skrevet

Åh, Brødrene Dahl var jo helt enestående..

Colargol husker jeg meget vagt, var sikkert veldig nyfødt på den tiden, men jeg hadde en bok.

Ellers husker jeg ikke Flode fra tv, men hadde en bok med han også når han manglet en puslespill-brikke.

Bertha, Andungen, Fragglene, Babar-bøkene...Ah, herlig! Jeg kunne fortsatt i evigheter!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er enda eldre, og husker godt Pompel & Pilt. De var både morsomme, skumle og forvirrende.

Ellers var jo Colargol stas, og jeg husker "Lekestue" som noe litt pedagogisk og kjedelig. Rumlingane (datidens Fimler?) husker jeg også godt, men det var ikke så spennende (jeg var vel for stor).

Skrevet

Jeg er enda eldre, og husker godt Pompel & Pilt. De var både morsomme, skumle og forvirrende.

Ellers var jo Colargol stas, og jeg husker "Lekestue" som noe litt pedagogisk og kjedelig. Rumlingane (datidens Fimler?) husker jeg også godt, men det var ikke så spennende (jeg var vel for stor).

Rumlingane ja....var ikke det han der Ingebrikt Davik som var forteller, jeg hatet stemmen hans og dermed alle programmer han var forteller i.

Skrevet

Jepp, Pompel og Pilt var anderledes og spennende. Ikke sukkersøtt kliss som Pernille osv.

Ja, jeg er såpass gammel at 80-tallets barne-tv har jeg ikke så mye greie på...

Gjest Halling
Skrevet

Falkeklubben.

Pompel og Pilt (skummel)

Reparatørene kommer. Reparatørene kommer tilbake. Reparatørene kommer og kommer. Reparatørene kommer igjen. Reparatørene kommer tilbake igjen.

Pompel: Pilt først Pilt: Oh-h, jammen er det ikke farlig? Pompel. Nettopp hmm hva er farlig ? Pompel passer på vet du. Jeg står her og venter . Pilt, Javel (Pilt svinger en runde i døren og kommer ut igjen. Pompel Var det noe farlig ? Pilt: Nei, ikke noe farlig. Pompel. Akkurat det var jo det jeg sa. Nå skal jeg prøve.... osv :-)

Skrevet

Ante,Buster,borgen skole,flode og trond viggo,andungen kvakk kvak,gulars,lekestue,mens far var på grini,rakkerungene,to hus tett i tett er de jeg husker best,savner filmen om ante og dafar var på grini.

Skrevet

Selvfølgelig. :o) Men er ikke du mer på 70-tallet nå? Med Colargol og Taremareby (grøss!)?

Skrevet

Mener du snakker om 70-tallet her.

Eneste jeg husker fra 80-tallet er Postmann Pat og Det suser i sivet.

Ja - og så var det jo halvsju da - det så vi jo på til langt opp i tenåra... *gammal*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Bombibjørnene, Fragglene, Labbetuss, Smurfene... Barne TV var kvalitet før =)

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Hva het den serien med snåle dyr, en kanin som bodde i en søppelkasse og bjørnen som løp rundt og svingte på labbene og ropte TRYSIIIL?

Skrevet

Hva het den serien med snåle dyr, en kanin som bodde i en søppelkasse og bjørnen som løp rundt og svingte på labbene og ropte TRYSIIIL?

*Flashback* Trysil-bjørnen ja! Kommer jeg aldri til å glemme! Det må ha vært på 80-tallet, jeg mener jeg var så stor at jeg lo så jeg grein da jeg så det! :o) Men jeg husker ikke hva den het.

Skrevet

Sommer på Mirabelløya gjorde inntrykk på meg.. Dessuten likte jeg Lærer Flukt.

Skrevet

Bombibjørnene, Fragglene, Labbetuss, Smurfene... Barne TV var kvalitet før =)

Barne TV på NRK er kvalitet enda syns jeg.

Skrevet

Ante,Buster,borgen skole,flode og trond viggo,andungen kvakk kvak,gulars,lekestue,mens far var på grini,rakkerungene,to hus tett i tett er de jeg husker best,savner filmen om ante og dafar var på grini.

Da far var påå Grini gjorde veldig sterkt inntrykk på meg. Husker hun ene sopm ble stum. Og da alle barna stod og sang "Velt alle dine veie..." Å, som jeg grein!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Barne TV på NRK er kvalitet enda syns jeg.

Det kan hende.. :P Jeg er bare ikke så begeistra for all den der pokemon etc. =)

Skrevet

Det kan hende.. :P Jeg er bare ikke så begeistra for all den der pokemon etc. =)

Helt enig, det går gudskjelov ikke på NRK og mine får ikke se det. Det er bare helt elendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...