fuji1365380447 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Er det noen som husker Colargol, og Labbetuss eller Shagma...? Her er en side som er vel egnet til mimring fra forgagne tider. http://home.online.no/~groennsl/barnetvtvseriene.htm Hva var dine favoritter? Jeg digget Majka fra verdensrommet, Taremareby og Fru Pigalopp ;-) Mimre-mimre 0 Siter
Aryane Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 ÅH.....jeg digget Colargol. rart de aldri har sendt det i reprise. 0 Siter
tiliti Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Ja nå har jeg akkurat lastet ned min første episode av "the girl from tomorrow" som gikk på nrk. Den er fra 1992 og dermed ikke 80-tallet, men det var utrolig kos å se den igjen! http://en.wikipedia.org/wiki/The_Girl_from_Tomorrow 0 Siter
felle Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Åh, Brødrene Dahl var jo helt enestående.. Colargol husker jeg meget vagt, var sikkert veldig nyfødt på den tiden, men jeg hadde en bok. Ellers husker jeg ikke Flode fra tv, men hadde en bok med han også når han manglet en puslespill-brikke. Bertha, Andungen, Fragglene, Babar-bøkene...Ah, herlig! Jeg kunne fortsatt i evigheter! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg er enda eldre, og husker godt Pompel & Pilt. De var både morsomme, skumle og forvirrende. Ellers var jo Colargol stas, og jeg husker "Lekestue" som noe litt pedagogisk og kjedelig. Rumlingane (datidens Fimler?) husker jeg også godt, men det var ikke så spennende (jeg var vel for stor). 0 Siter
Aryane Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg er enda eldre, og husker godt Pompel & Pilt. De var både morsomme, skumle og forvirrende. Ellers var jo Colargol stas, og jeg husker "Lekestue" som noe litt pedagogisk og kjedelig. Rumlingane (datidens Fimler?) husker jeg også godt, men det var ikke så spennende (jeg var vel for stor). Rumlingane ja....var ikke det han der Ingebrikt Davik som var forteller, jeg hatet stemmen hans og dermed alle programmer han var forteller i. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg er enda eldre, og husker godt Pompel & Pilt. De var både morsomme, skumle og forvirrende. Ellers var jo Colargol stas, og jeg husker "Lekestue" som noe litt pedagogisk og kjedelig. Rumlingane (datidens Fimler?) husker jeg også godt, men det var ikke så spennende (jeg var vel for stor). Jepp, Pompel og Pilt var anderledes og spennende. Ikke sukkersøtt kliss som Pernille osv. Ja, jeg er såpass gammel at 80-tallets barne-tv har jeg ikke så mye greie på... 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Falkeklubben. Pompel og Pilt (skummel) Reparatørene kommer. Reparatørene kommer tilbake. Reparatørene kommer og kommer. Reparatørene kommer igjen. Reparatørene kommer tilbake igjen. Pompel: Pilt først Pilt: Oh-h, jammen er det ikke farlig? Pompel. Nettopp hmm hva er farlig ? Pompel passer på vet du. Jeg står her og venter . Pilt, Javel (Pilt svinger en runde i døren og kommer ut igjen. Pompel Var det noe farlig ? Pilt: Nei, ikke noe farlig. Pompel. Akkurat det var jo det jeg sa. Nå skal jeg prøve.... osv :-) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Ante,Buster,borgen skole,flode og trond viggo,andungen kvakk kvak,gulars,lekestue,mens far var på grini,rakkerungene,to hus tett i tett er de jeg husker best,savner filmen om ante og dafar var på grini. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Selvfølgelig. ) Men er ikke du mer på 70-tallet nå? Med Colargol og Taremareby (grøss!)? 0 Siter
Elbereth Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Mener du snakker om 70-tallet her. Eneste jeg husker fra 80-tallet er Postmann Pat og Det suser i sivet. Ja - og så var det jo halvsju da - det så vi jo på til langt opp i tenåra... *gammal* 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Bombibjørnene, Fragglene, Labbetuss, Smurfene... Barne TV var kvalitet før =) 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Hva het den serien med snåle dyr, en kanin som bodde i en søppelkasse og bjørnen som løp rundt og svingte på labbene og ropte TRYSIIIL? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Hva het den serien med snåle dyr, en kanin som bodde i en søppelkasse og bjørnen som løp rundt og svingte på labbene og ropte TRYSIIIL? *Flashback* Trysil-bjørnen ja! Kommer jeg aldri til å glemme! Det må ha vært på 80-tallet, jeg mener jeg var så stor at jeg lo så jeg grein da jeg så det! ) Men jeg husker ikke hva den het. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Sommer på Mirabelløya gjorde inntrykk på meg.. Dessuten likte jeg Lærer Flukt. 0 Siter
Velouria Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Bombibjørnene, Fragglene, Labbetuss, Smurfene... Barne TV var kvalitet før =) Barne TV på NRK er kvalitet enda syns jeg. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Ante,Buster,borgen skole,flode og trond viggo,andungen kvakk kvak,gulars,lekestue,mens far var på grini,rakkerungene,to hus tett i tett er de jeg husker best,savner filmen om ante og dafar var på grini. Da far var påå Grini gjorde veldig sterkt inntrykk på meg. Husker hun ene sopm ble stum. Og da alle barna stod og sang "Velt alle dine veie..." Å, som jeg grein! 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Barne TV på NRK er kvalitet enda syns jeg. Det kan hende.. Jeg er bare ikke så begeistra for all den der pokemon etc. =) 0 Siter
Velouria Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Det kan hende.. Jeg er bare ikke så begeistra for all den der pokemon etc. =) Helt enig, det går gudskjelov ikke på NRK og mine får ikke se det. Det er bare helt elendig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.