Gå til innhold

Kronisk muskellsmertesyndrom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne diagnosen har jeg også fått. Noen leger bruker dette navnet og andre fibromyalgi. Søker du på sistnevnte finner du masse. Lykke til!

Takk for svaret, lykke til selv også.

Kan jeg spørre hva slags behandligstilbud du har fått?Går du på noe smertestillende, går du til lege til noe form for behandling osv.

Takk for svaret, lykke til selv også.

Kan jeg spørre hva slags behandligstilbud du har fått?Går du på noe smertestillende, går du til lege til noe form for behandling osv.

Jeg har hatt diagnosen i over 10 år og prøvd mye forskjellig. Synes de forskjellige behandlinger hjelper en stund for så å komme i samme tralten igjen.

Prøvd bl.a. fysioterapi, soneterapi, betennelsesdempende medisiner og Sobril ( lett muskelavslappende og angstdempende). Sistnevnte er greit i perioder enda synes jeg, med grei effekt, men bruker dem kun i korte perioder. Har også noe for søvnen siden jeg sliter med den.

Min erfaring er at vi må holde oss i bevegelse. Jeg prøver å jogge litt i gode perioder, går ellers raske turer. Trimsykkel om vinteren. Lette vekter på stuegulvet. Svømmer.(Vanngym er også bra). Vi må også passe på å slappe av og god søvn er veldig viktig.

Tar Omega-3, kalsium/magnesium og Spektro (multivitamin). Prøver ellers å ha et sunt kosthold. I vår begynte jeg med Rosenrot og synes nok jeg har fått litt mere energi med disse, får se hvor lenge det varer....! Man er jo åpen for å prøve nye ting når man sliter med kronisk lidelse.

Viktig å tenke positivt, jeg gjør det beste ut av de dårlige periodene og nyter de gode:-)

Vil anbefale deg å kontakte Lillehammer revmatismesykehus for info (de har også nettsider) om opplærings og mestringskurs der. Det har jeg vært på og var meget lærerikt. Var der fra sønd.-fred. Kom sammen med likestilte og bare det å utveklse erfaringer var veldig godt.Mange fine foredrag, vi var hos fysioterapeut og hadde vanngym blant annet. Absolutt å anbefale. Du får søknadskjema og ber legen din søke. Behandles av trygdekontoret og alt blir dekket, til og med reisa.

Ønsker deg lykke til og lurer du på noe så bare skriv! Klem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...