Gå til innhold

Innleggelse. Redd.


Gjest prikke

Anbefalte innlegg

Jente. Har fått tilbud og spørsmål om innleggelse flere ganger i det siste.

Har en forestilling der jeg er redd for sykehus og de som er der. Føler meg ikke trygg noe sted egentlig i livet. Forestiller meg at hvis jeg først legges inn blir jeg fanget og kommer aldri til å klare meg alene igjen. At jeg sitter i fella. Jeg er veldig redd.

Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og syns eksistensen er kaotisk. Blir det mindre kaotisk på en sykehusavdeling eller mer kaotisk?

Føler at jeg kommer til å ta opp plassen til andre og at livet mitt ikke er verdt det. At jeg må ta ansvar selv. Og at det er mitt ansvar om jeg overlever eller ikke. Tror jeg er deprimert men er ikke sikker.

Er disse forestillingene reelle? Har jeg grunn for å være redd? Trenger råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Hadde mye av de samme tankene da jeg var innlagt. Særlig at jeg opptok plassen til andre som trengte det mer en meg.

MEN har du fått plass er det for at DU trenger det. Ikke tenkt på at andre skulle hatt den plassen. Den er tiltenkt akkurat deg og du bør ta imot tilbudet.

Jeg hadde det kjempe fint den tiden jeg var innlagt og var aldrig redd for at jeg ikke skulle klare meg selv etterpå.

Prøv å ikke være redd.Det går sikkert bra. Håper du får den hjelpen du trenger.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Forestillingene dine er ikke reelle for hva som skjer i framtiden! De er bygd på tidligere dårlige erfaringer, ikke sant? Eller frykt? På en avdeling vil det være mindre kaos enn i en "vanlig" tilværelse - helt sikkert! Du vil føle deg beskyttet og få tid og rom til å få orden på tanker og følelser. Men du har "litt" rett! Det er ditt ansvar å ta imot den hjelp du kan få - så mye som mulig! For livet ditt er kjempeverdifullt, ser du det ikke nå, kan du være sikker på at du vil komme til å se det seinere, etter at du har fått hjelp! Lykke til - og vær litt redd (det er normalt), men ikke la det få ødelegge sjansene dine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hadde mye av de samme tankene da jeg var innlagt. Særlig at jeg opptok plassen til andre som trengte det mer en meg.

MEN har du fått plass er det for at DU trenger det. Ikke tenkt på at andre skulle hatt den plassen. Den er tiltenkt akkurat deg og du bør ta imot tilbudet.

Jeg hadde det kjempe fint den tiden jeg var innlagt og var aldrig redd for at jeg ikke skulle klare meg selv etterpå.

Prøv å ikke være redd.Det går sikkert bra. Håper du får den hjelpen du trenger.

Lykke til

Tror de fleste tenker at det er andre som trenger mer hjelp enn meg...Jeg gjør det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...