Gå til innhold

SSRI


ESW

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tidligere brukt Zoloft på grunn av sosial angst. Jeg hadde veldig god effekt av dette.

Nå er jeg inne i en ny bølgedal som jeg ikke klarer å komme meg ut av.

Jeg ønsker å begynne på igjen med SSRI, men er redd for bivirkningene. Jeg er redd for at det skal påvirke hukommelse og intelligens. Husker fra tidligere at jeg ikke trengte store doser for å bli bedre. Leser på nettet at mange sliter med alvorlige bivirkninger. Husker at de rundt meg klagde på at jeg hadde veldig dårlig hukommelse siste jeg gikk på SSRI, men jeg har alltid vært glemsk.

Kan du si litt om hvor sansynlig det er at hukommelse og konsentrasjon svekkes ved bruk av SSRI. Og siden det har slike bivirkninger kan det skade hjernen permanent? Vet legene noe om dette i dag eller tar man en sjanse ved å bruke SSRI? Går SSRI ut over kondisjon og trening? Hvilke SSRI passer best til sosial angst og hvilke av dem gir minst bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noeglemsk

Jeg føler og at jeg har blitt mere glemsk på ssri.

Kan NHD svare på dette? Er det noen som vet egentlig, hvorvidt ssri gir skader på sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest profile

Kom på at jeg har lest om en studie der de kom fram til at et SSRI preparat (tror jeg) fremmet nydannelse av neuroner i områder som har med hukommelse å gjøre. De skulle altså ha positiv innvirkning, vel det var kansje ikke en merkar virkning, men alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...