Gå til innhold

Forknytt


maire

Anbefalte innlegg

Jeg er i perioder fryktelig plaget med angst, og nå har angsten satt seg i skuldre, nakke, kjeve, mage og korsrygg. Jeg er anspent nesten hele tiden og det gjør fysisk vondt.

Jeg har stadig kink i nakken og kjeven er så støl at det er vondt og pusse tenna.

Smertene driver meg snart til vanvidd, og selv om jeg vet det ikke er bra, så drikker jeg et par glass vin for dagen før jeg legger meg fordi jeg slapper litt av da.

Men, jeg vet at alkohol er en dårlig løsning på sikt, så er det noen som har bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom deg til fysioterapeut og allerhelst en psykomotorisk fysioterapeut de vet at kropp og sjel henger sammen og tar hensyn til både det fysiske og psykiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kroppogsjel

du bør i det minste få biteskinner. en til dagbruk og en til nattbruk. Det vil avlaste veldig for smerter fra skuldre og opp.

men angsten burde vel også behandles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør i det minste få biteskinner. en til dagbruk og en til nattbruk. Det vil avlaste veldig for smerter fra skuldre og opp.

men angsten burde vel også behandles?

Hei! Sånne skinner har jeg aldri hørt om. Hvor kan jeg få tak i dem?

Jeg får behandling for angsten. Går til psykolog en dag i uka, i tillegg til medisiner. Men noen dager innimellom er helt grusomme likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til en dyktig akupunktør. Tror nok det kunne hjulpet deg.

Tusen takk for tips!

Gjennom bedriftshelsetjenesten har jeg mulighet til å komme til akupunktør, men det koster en del penger, og jeg har ikke råd nå.

Men, jeg har lagt tipset ditt inn i "langtidshusken", så bare det kommer bedre tider så kanskje jeg får prøvd det :)

Jeg vet ingenting om akupunktur og er ikke sikker på om jeg tror det virker. Men, du har god erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teitur33

Tusen takk for tips!

Gjennom bedriftshelsetjenesten har jeg mulighet til å komme til akupunktør, men det koster en del penger, og jeg har ikke råd nå.

Men, jeg har lagt tipset ditt inn i "langtidshusken", så bare det kommer bedre tider så kanskje jeg får prøvd det :)

Jeg vet ingenting om akupunktur og er ikke sikker på om jeg tror det virker. Men, du har god erfaring med det?

Jepp, jeg har meget god erfaring med det på forskjellige sykdommer som jeg har/har hatt! Deriblant også en niese av meg som hadde kolikk, noe som ikke var særlig festelig for foreldrene.. Etter 2 behandlinger var barnet frisk, og barnet / foreldrene fikk sove normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd fysisk aktivitet først og fremst. + tøying etterpå.

ja..jeg både sykler og går hver dag, men..Forsøker og finne mot nok til å entre en svømmehall og svømme litt også. Mistenker at jeg ikke "finner" motet, men at jeg bare må gjøre det og se hvordan det går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..jeg både sykler og går hver dag, men..Forsøker og finne mot nok til å entre en svømmehall og svømme litt også. Mistenker at jeg ikke "finner" motet, men at jeg bare må gjøre det og se hvordan det går :-)

Hvis jeg kunne svømme ville jeg gjort det. Veldig bra! Svømming er god trening for kroppen. Kjevene kan du tøye litt på også, vet du. Gape høyt, bevege underkjeven fra side til side, og bevege underkjeven fremmover som om du skulle lage underbitt. Og strekke ut tungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kroppogsjel

Hei! Sånne skinner har jeg aldri hørt om. Hvor kan jeg få tak i dem?

Jeg får behandling for angsten. Går til psykolog en dag i uka, i tillegg til medisiner. Men noen dager innimellom er helt grusomme likevel.

Prøv å søke på nettet. Mener det heter biteskinne. Det fåes hos enkelte tannleger. Koster 2500 kr, men dette får du tilbake på trygdekontoret (hele beløpet) dersom det kan dokumenteres at du trenger det. Vil tro fastlegen din kan skrive en erklæring. Søsteren min fikk det hvertfall uten problemer. Og effekten er merkbar på kort tid (3-4 uker). Skinnen ser ut som en liten plastdings, gjennomsiktig, og sitter over fortennene i overkjeven.

Syns du kan forhøre deg hos tannlegen/legen din hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...