Gjest Nora33 Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 jeg er for tiden sykemeldt pga. at jeg er psykisk sliten, tok endel prøver, ikke noe galt å finne, men jeg føler meg fortsatt konstant trett og sliten, akurat som om jeg har en "rullegardin" hengene over meg hele tiden, det jeg lurer på nå er om legen kan si at vi finner ikke noe feil på prøvene dine, du er frisk, og dermed si at lengere sykemelding ikke er nødvendig. vil legen høre eller rettere sagt tro meg når jeg forteller at jeg fortsatt føler meg så uendelig sliten, jeg føler meg rett og slett syk, og selv så føler jeg at jeg trenger lengere tid på å komme meg. Jeg var f.eks. en liten tur i byen i dag toppen 1 time, når jeg kom hjem måtte jeg legge meg for hodet verket og kroppen var helt utmattet bare av så lite, følte det akurat som om jeg hadde feber. men det virker kanskje sytete å be om lengere sykemelding (når jeg skal til legen har jeg vært sykemeldt i 4 uker) når det ikke kan påvises noen direkte feil på noen blodprøver? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19560-hva-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Til Nora33 Alt kan ikke påvises på blodprøver, men vi vil ofte ta dette for å forsøke å utelukke en mangel eller annen organisk årsak til problemene. Du beskriver symptomer på en lett depresjon, som gjerne henger sammen med slitenhet og utmattelse. Hvor lenge du bør være sykemeldt skal jeg ikke ha noen sikker formening om, men det kan ihvertfall hende at du kan trenge en form for behandling. Jeg tenker da spesielt på samtale hos legen din, evt antidepressiv behandling eller videre henvisning til psykolog eller psykiater. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19560-hva-n%C3%A5/#findComment-86183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.