Gjest Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Hei, vi har tenkt å reise til Australia før jul og bli der i ca 3 uker pluss evt dra innom Bangkok (thailand) og Kambosja på veien (i 1 uke). Jeg er usikker på om de to sistnevnte landene er steder en gravid bør dra, da jeg har lest at Kambodsja ikke har noe særlig helsevesen og mange sykdommer og at man ikke kan ta vaksiner når man er gravid (noe som også utelukker Thailand?). Er det ok å dra til Australia? Eller bør jeg revurdere hele turen til etter at ungen er født? Jeg kommer til å være ca 4,5 mnd på vei når vi drar. 0 Siter
Aryane Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Vet ikke hva som gjelder for Australia, men skal du til Thailand er ingen vaksiner påkrevd, det anbefales likevel å ta Polio, Difteri, Stivkrampe og Kolera. Skal du til Nord Thailand og Kambodia må du også ha Malaria. Eneste jeg ikke kunne ta da jeg var gravid var Kolera, Malaria var ikke aktuell så den er jeg litt usikker på. Men hvis du kontakter infeksjonsforegyggende kontor i kommunen du bor kan nok de hjelpe deg. 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Trenger ingen vaksiner for Australia. Vi tok ihvertfall ikke noen. Nydelig land...ønsker meg tilbake. 0 Siter
cya1365380900 Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Hei, ikke noe problem. Jeg kjenner Thailand og Australia veldig godt også ang helse. Så ikke vær redd for det. Thailand er egentlig veldig langt fremme ang helse, selvom mange ikke tror det.)har familie som bor i Bangkok) Ellers krever heller ikke Australia noe. Nydelig land. Vi bor i Hervey Bay i QLD (30 mil nord for Brisbane) Så bare reis og kos deg. Fantastiske land begge to. Bare bruk sunn fornuft når det gjelder alt, ikke spis ubehandlet grønnsaker og isbiter i drikken i Thailand så er du sikker. God tur! Det er og flott å reise med babyer i disse landene hvis dere skal vente. Mange tar pappaperm i Thailand. Lykke til! 0 Siter
Sofline Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Kambosja ville jeg droppet, Thailand tror jeg er OK, og Australia ville jeg ikke hatt betenkeligheter med. Spør legen. Det er vaksiner som du bør/skal ta (ikke Australia) som kanskje ikke kan gis til gravide. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.