Gjest Margarites Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Hei! Jeg skapte visst litt forvirring med å velge et nick som har vært i bruk inntil nylig. Sorry for det, er ny her. Heter nå Margarites (som også er gresk og betyr "perle":) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Så du er ikke "den gamle Atene"? 0 Siter
Gemini Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Velkommen skal du være! Er Margarites en eller annen grammatisk form av margaritari? :-) Det var et nytt ord for meg forresten, jeg kjente bare "margarita" (prestekrage/margeritt). 0 Siter
Gjest Margarites Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Velkommen skal du være! Er Margarites en eller annen grammatisk form av margaritari? :-) Det var et nytt ord for meg forresten, jeg kjente bare "margarita" (prestekrage/margeritt). Gresk. Betyr "perle":) 0 Siter
Gemini Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Gresk. Betyr "perle":) Jada, jeg kan lese. Men jeg spurte noen spørsmål rundt nicket, stavemåte/grammatikk og andre lignende greske ord med annen betydning :-) 0 Siter
Gjest Margarites Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Jada, jeg kan lese. Men jeg spurte noen spørsmål rundt nicket, stavemåte/grammatikk og andre lignende greske ord med annen betydning :-) Åja, sorry:) Er ikke akkurat noen ekspert på det greske språket jeg da... Bare likte nicket og betydningen av det:) 0 Siter
Gemini Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Åja, sorry:) Er ikke akkurat noen ekspert på det greske språket jeg da... Bare likte nicket og betydningen av det:) Hehe - går helt fint! :-) Fant ut nå at vi begge har rett; margarites = gammelgresk ord for perle, mens margaritari = moderne gresk ord for det samme :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.